Anonym skrev 2011-04-29 14:46:46 följande:
Tur att man kan skriva anonymt här, annars blir väl folk galna på en...
Jag tycker det är sjukt att skriva äktenskapsförord!!! Liksom "Nu ska vi gifta oss, åh, jag älskar dig så mycket! MEN om vi skiljer oss så glöm att du får mina pengar!" Visst om man har eget företag och så kan jag förstå som någon skrev. Men att överhuvud taget tänka tanken skiljsmässa när man gifter sig tycker jag visar att man har fel syn på äktenskapet.
Håller med!
Jag har köpt och äger allt och min sambo inget för han började jobba två år efter mig men samtidigt ser jag ingen anledning att skriva/kräva äktenskapsförord för jag vet att ingen av oss är en sån person som skulle kräva något som man inte hade rätt till.
Vi delar på alla utgifter så även om vi skiljer oss om 2-3 år så tycker jag att han rätt till hälften av det jag äger för han började betala så fort han fick jobb.
"Jag älskar dig, har barn med dig, ska gifta mig med dig men mitt är mitt!" skitsnack!
Tycker att de som kräver äktenskapsförord är inte riktig kära i sin partner. De redan nu innan giftemål ser sig själva skiljas! Har man skiljemässa i tanke ska man inte gifta sig.