Anonym (Varför inte) skrev 2011-07-30 22:40:30 följande:
Av dina inlägg att döma verkar du inte vara över 30 i huvudet i alla fall. Det är sjukt naivt att tänka "Det händer aldrig oss, i nöd och lust, jag skulle aldrig....bla bla bla". Det kan du hoppas och tro men aldrig VETA. Ingen VET vad som händer i framtiden, så är det. Om ni har exakt samma inkomst, och äger exakt lika mycket, då är ju ett äktenskapsförord onödigt. Men allt handlar inte om pengar, skulle du ärva något grej som betyder mycket för dig men som inte är värd något i mina ögon så kan mycket väl den saken bli anledning att det blir bråk vid en ev. skilsmässa.
Du förstår väl att 99% av alla som gifter sig aldrig kan tänka sig skilsmässa, otrohet, missbruk eller annat från sin blivande. Men din (blivande) man är alltid en egen individ och vill han vara otrogen så är han det, vill han skiljas så gör han det. Och det kan du aldrig förutse.
Om jag förstår det rätt så äger också HAN en bostadsrätt?! Det betyder ju i så fall att han bör ha en större förmögenhet än du? Eller? Det kanske är den du vill åt vid en skilsmässa :-P
Sen har ni inga barn. Ett förhållande får en av de största prövningarna när det kommer barn i bilden. Ni har kanske inga erfarenheter ännu av lite motgång, sömnlösa nätter etc, som ibland leder till skilsmässa.
Det är iaf naivt att tänka som du gör och visar på lite livserfarenhet som du har i din lilla bubbla där alla nära och kära gifter sig med varandra och aldrig skiljer sig.
Hur mycket förmögenhet vi har angår endast bara oss och vårt förhållande. För din egen nyfikenhet eftersom du nämnde ordet "förmögenhet" så kan jag tala om att vi har lika mycket på våra respektive sparkonton. Jag bryr mig inte om saker som man ärver, det är bara saker. Jag älskar min man över allt annat och skulle inte bry mig om han skulle ta alla mina pengar!! Pengar är ändå pengar och det går att tjäna ihop de igen genom att jobba.
Ett förhållande är däremot mer värt för mig än pengar och alla saker i världen!
Det du skriver om min ålder är orelevant.