• fiffoline

Duktig på att sjunga? Vill du sjunga på mitt bröllop?

Hej,
    jag har lite brist på sångfåglar i min släkt och bekantskapskrets, så jag får helt enkelt börja fundera på att "hyra in" någon att sjunga på vår vigsel. Det är viktigt för mig att få in solosång för att "lyfta" vigselceremonin, något jag inte vill vara utan.

Vi gifter oss i Sollentuna den 30/7 kl 14. Är du duktig på att sjunga och tycker det skulle vara roligt så hör gärna av dig till min inbox här på BT. Berätta gärna lite om dig själv, och om du har nåt på youtube eller annat ställe man kan lyssna på när du sjunger, samt hur mycket du vill ha för besväret.

Jag har redan ett låtval, men jag väljer att inte skriva ut det här och nu, utan det tar vi om du hör av dig till mig.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Duktig på att sjunga? Vill du sjunga på mitt bröllop?
  • BlackWIngedAngel

Hej.
    Bara så du vet så tror jag inte att du får så många svar på den här tråden, eftersom det är förbjudet att göra reklam för sig själv på BT. Man får lov att rekommendera andra, men man får inte lov att erbjuda sina egna tjänster. 

• fiffoline

Okej, men jag har ju bett nån som känner sig duktig på att sjunga att inboxa mig, inte svara i tråden. Får man inte göra det då?
    Personen kanske inte nödvändigtvis tänker ta betalt, det är ju valfritt, och då kan det väl inte vara fel att rekommendera sig själv. Sen kan ju nån som läser detta dessutom rekommendera nån de känner som är duktig och vill knäcka extra i sommar. Vem vet...

• Pinkgrape

Pröva lägga ut en annons på tex Blocket, där kan du säkert få flera napp. Har du kollat om det finns någon på Blocket? Kanske redan finns någon duktig sångare som letar uppdrag :)

Alternativt att du hör med elever som går estetisk musik?

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • BlackWIngedAngel
    fiffoline skrev 2011-04-29 23:43:17 följande:
    Okej, men jag har ju bett nån som känner sig duktig på att sjunga att inboxa mig, inte svara i tråden. Får man inte göra det då?
    Personen kanske inte nödvändigtvis tänker ta betalt, det är ju valfritt, och då kan det väl inte vara fel att rekommendera sig själv. Sen kan ju nån som läser detta dessutom rekommendera nån de känner som är duktig och vill knäcka extra i sommar. Vem vet...
    Nej, man får inte inboxa heller. Man kan bli avstängd för sådant. 
    Sedan är det väl inte särskilt många som erbjuder sig att göra ett jobb helt gratis. Det finns de som bygger "portfolio", men då får man inte heller erbjuda sina tjänster enligt BT:s regler.

Och visst kan man rekommendera andra musiker än sig själv, men eftersom det inte är det som trådstarten efterfrågar så kanske det inte är så många som hittar hit. "Vill du sjunga på mitt bröllop?" är kanske inte en tråd som folk öppnar om de inte själva vill sjunga på ditt bröllop. 

Jag försöker inte motarbeta dig utan bara informera om varför du kanske inte får några svar. 
  • fiffoline
    Pinkgrape skrev 2011-04-29 23:49:15 följande:
    Pröva lägga ut en annons på tex Blocket, där kan du säkert få flera napp. Har du kollat om det finns någon på Blocket? Kanske redan finns någon duktig sångare som letar uppdrag :)

Alternativt att du hör med elever som går estetisk musik?
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Tack för tipset! Det ska jag göra!
    Då var det inte helt bortkastat med tråden trots allt!
  • BlackWIngedAngel
    fiffoline skrev 2011-04-30 13:16:34 följande:
    Tack för tipset! Det ska jag göra!
    Då var det inte helt bortkastat med tråden trots allt!
    Du kan ju även skriva en liknande tråd, fast med överskriften "Behöver tips om musiker" eller något liknande. På det sättet kanske fler känner att de har något att tillföra och öppnar tråden. :)
  • fiffoline
    BlackWIngedAngel skrev 2011-04-30 15:09:57 följande:
    Du kan ju även skriva en liknande tråd, fast med överskriften "Behöver tips om musiker" eller något liknande. På det sättet kanske fler känner att de har något att tillföra och öppnar tråden. :)
    Ja, det var ett bra tips det också. Måste väl erkänna att jag inte hade koll på BT's regler att folk inte får rekommendera sig själva. Men hursomhelst, det är i skrivande stund 104 personer som läst tråden, så helt ointressant har den inte varit iaf. =) Jag tror andra som kanske också behöver nån att sjunga på sin vigsel tittar in här. Men som sagt, de lär väl inte kunna hitta en konkret person i tråden. Däremot kanske de fick lite tips av den iaf, eftersom ni nu är några som svarat här. Jag har iaf fått bra tips måste jag säga!
    Tack för det!
  • sandviken

Jag kan rekomendera en tjej som heter Jennie Pettersson...

Svar på tråden Duktig på att sjunga? Vill du sjunga på mitt bröllop?