Inlägg från: BlackWIngedAngel |Visa alla inlägg
  • BlackWIngedAngel

Duktig på att sjunga? Vill du sjunga på mitt bröllop?

Hej.
    Bara så du vet så tror jag inte att du får så många svar på den här tråden, eftersom det är förbjudet att göra reklam för sig själv på BT. Man får lov att rekommendera andra, men man får inte lov att erbjuda sina egna tjänster. 

• BlackWIngedAngel
    fiffoline skrev 2011-04-29 23:43:17 följande:
    Okej, men jag har ju bett nån som känner sig duktig på att sjunga att inboxa mig, inte svara i tråden. Får man inte göra det då?
    Personen kanske inte nödvändigtvis tänker ta betalt, det är ju valfritt, och då kan det väl inte vara fel att rekommendera sig själv. Sen kan ju nån som läser detta dessutom rekommendera nån de känner som är duktig och vill knäcka extra i sommar. Vem vet...
    Nej, man får inte inboxa heller. Man kan bli avstängd för sådant. 
    Sedan är det väl inte särskilt många som erbjuder sig att göra ett jobb helt gratis. Det finns de som bygger "portfolio", men då får man inte heller erbjuda sina tjänster enligt BT:s regler.

Och visst kan man rekommendera andra musiker än sig själv, men eftersom det inte är det som trådstarten efterfrågar så kanske det inte är så många som hittar hit. "Vill du sjunga på mitt bröllop?" är kanske inte en tråd som folk öppnar om de inte själva vill sjunga på ditt bröllop. 

Jag försöker inte motarbeta dig utan bara informera om varför du kanske inte får några svar. 
  • BlackWIngedAngel
    fiffoline skrev 2011-04-30 13:16:34 följande:
    Tack för tipset! Det ska jag göra!
    Då var det inte helt bortkastat med tråden trots allt!
    Du kan ju även skriva en liknande tråd, fast med överskriften "Behöver tips om musiker" eller något liknande. På det sättet kanske fler känner att de har något att tillföra och öppnar tråden. :)
Svar på tråden Duktig på att sjunga? Vill du sjunga på mitt bröllop?