Till er som gifter om sig
Håller med Willow.
Jag gifte mig vid 20 och det var för ungt, man hade inte riktigt lärt sig vad kärlek är och vad man behöver ha med sig i ryggensäcken för att klara ett äktenskap. Att min make var en man med dålig självkänsla, stort ego och extremt svartsjuk gjorde ju inte äktenskapet lättare. När jag skilde mig trodde jag att jag var förbrukad som kvinna och jag skulle förbi ensam.
Gissa om jag fick fel.
Jag hittade ju mannen som jag drömt hela mitt liv, jag skulle kanske trott på mina drömmar från början. ;)
Då när vi gifte oss förra året var festen eller klänningen inte viktig, det viktiga var framtiden med varandra och det var vi koncentrerade oss på.
Vi startade ju från lite fel ände men både han och jag var medvetna om att ett bröllop är inte lösningen på allting utan början på ett livslång äventyr. Vi har satsat mycket för att komma hit, det är värt mödan och vi vet att om vi inte pratar med varandra så går det åt fanders, vi vet att det blir inte roligare än man gör det och vi måste ägna tid åt varandra för att vi båda ska växa i kärleken.
Och så både han och jag lärt oss av våra misstag och vad vi vill ha ut ur livet.