• mazlin

Hjälp med fyllning till tunnbrödrullar

Tänkte göra små snittar av rullat tunnbröd. Men har aldrig gjort det tidigare så jag behöver tips på fyllningar. 

• Svar på tråden Hjälp med fyllning till tunnbrödrullar
  • Gwennie

Rökt lax och färskost med pepparrot är gott.

Färskost med mögelost och krossade pepparkakor är en klassiker.

• Vott

Vi ska också ha tunnbrödsnittar, två smaker - äggochskinkröra och lax med pepparrot.

Jag har inga exakta mått då jag brukar köra på känsla.

Pepparrotslaxen är jättelätt att göra. Blanda riven pepparrot (brukar fuska och köpa på tub) med gräddfil till lagom sting bred på och lägg ut tunna skivor av kallrökt lax.

Äggröran
    ägg (3 st)
    skinka (100 gr)
    ngr centimeter purjolök 

Hacka allt och blanda med 1 dl majonäs (eller creme fraiche om man gillar det bättre). Men som sagt lite osäker på mängderna, jag har tänkt att testa mig fram till min bröllopsdag...

Vill man ha nått som går hem ska man göra äggröran, de flesta brukar gilla den och snittarna brukar gå åt... :D

• Carrosell

Finns massa gott.
    Skagen  (Där ju en klassiker men beror ju på vilken årstid de ska serveras. Kanske ingen höjdare en stekhet julidag. )
    Curry & kyckling.
    Avakado
    Lax och pepparot
    Ost &skink röra.

Finns massor. Det man kan ha till bakad potatis fungerar till tunnbrödsrullar :)

Lycka till

• Vott
    Gwennie skrev 2011-05-01 16:20:34 följande:
    Rökt lax och färskost med pepparrot är gott.
    Haha! Se där! Rökt lax och pepparrot är ju en klassiker och hur gott som helst. Glad
  • nikkihag

Tunna strimlor med hamburgerkött och pepparrotsgrädde är en väldigt god variant.

• AnnaAK

jag har gjort en enkel med strimlad skinka och mimosasallad. jättegott!

• Kattpoet

Rökt kött, jag brukar köpa det från  arabisk butik som för bosniska saker.
    Ta bort senor och allt sådant och sedan mixa sönder det i  mixern, i med riven peppar rot, persilja, salt och laktosfri smetana. 

Helt underbart att ha i rullarna.

Man göra det för billigt penning med en rökig kassler också 

• Zelmah

tänkte föreslå rökt lax med pepparrot eller lax m färskost m. färska örter i men såg att många redan nämnt det. Gött och enkelt är annars rostbiff med pepparrotsvisp.

kanske parmaskina eller annan lufttorkad skinka och färskost med basilika och finhackade svarta oliver Eller med hackade soltorkade tomater om man mer gillar det.

gubbröra med ägg, finhackad matjessill, rödlök, dill, gräslök, majonäs och cremefraiche, lite pressad citron.

• Mrs S 2012

En oväntat god kombo är philadelphiaost, frysta lingon och wasabi (sån som används till sushi, finns på tub)
    Den blir härligt rosa :)

Den är dessutom vegetarisk, vilket kan vara bra att tänka på om man har vegetarianer på gästlistan! Jag själv har varit på många tillställningar där magen kurrar och alla tilltugg innehåller kött/fisk.

• mikita

Som så många andra: rökt lax och pepparrotsklet (grädde/färskost/gräddfil...) men vi brukar också har lite ruccola i. Supergott :)

• Iku

En variant som jag gjort som blivit väldigt uppskattad är "grekisk sallad"-variant. Röran består av fetaost, hackade oliver och soltorkade tomater samt rödlök, och så tror jag att jag blandade ut med lite crème fraiche. Jättemumsigt!

Svar på tråden Hjälp med fyllning till tunnbrödrullar