• Mertzi

Vad tror ni om den här ringen?

Det är ett evigt velande, det här med att planera bröllop!
    Nu har jag iaf kommit fram till vilken ring jag vill ha.
    Vi har en smal budget, och denna ringen får vi för superbra pris..
    Passar oss perfekt.
    Det är ju ingen "vigselring" egentligen, men det är väl skitsamma!
    En tjej som jobbat länge med smycken påpekade att det kan glappa då denna ring inte är jämntjock runt hela, men jag gick och provade igen och tyckte den satt riktigt bra trots det.

Jag tycker den är romantisk och fin!
    Ringen under är den jag har som förlovningsring! (den ser maffigare ut på bilden än vad den är i verkligheten vill jag tillägga)

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Vad tror ni om den här ringen?
  • Mertzi

Jaa.. det här med fastning har ni nog väldigt rätt i!
    Har tänkt på det också, men jag hittar verkligen ingen annan som känns rätt.
    Ni vet säkert hur det är! Glad

Tusen tack för tipsen!
    Har ju ändå lite mer tid att fundera och klura innan jag bestämmer mig 100% så alla synpunkter är värdefulla!

• Mertzi
    Anna Sol skrev 2011-05-13 08:58:41 följande:
    Jag ska köpa ny vigselring för mina ringar blev stulna (ska i framtiden bara ha en ring) och har kollat på den där typen av ring, dvs typ cluster ring och i alla guldsmedsbutiker jag varit i har de inte rekomenderat den typen av ring som "varje dags ring". Ju mer små pytte diamanter ju större risk att de ramlar av till slut. Med andra ord, den är inte riktigt gjord för varje dag bruk.
    Nä.. jag vet, jag har börjar tvivla jag också!
    Blir gaalen på detta snart!
    Kommer nog aldrig hitta den perfekta ringen.
    Hade man en obegränsad ekonomi så skulle det inte vara några större problem men det är ju mycket som ska stämma :(

Har du hittat nån ring du gillar?
    Jag har bestämt mig för att jag måste bege mig till Sthlm och gå till Kaplans och kika..
    Drömmer om en antik, romantisk, ovanlig ring och kanske kan man finna något där.
    Kan ju kolla på nätet men det är inte riktigt samma sak tycker jag..
Svar på tråden Vad tror ni om den här ringen?