• solrosen

mina egentillverkade inbjudningskort av tapet

Stolt över mina inbjudningskort som jag gjort av vår tapet själv

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 22:31
    finns fler bilder under min profil att titta på
  • Svar på tråden mina egentillverkade inbjudningskort av tapet
  • MrsT2011

Tjusigt! Hur har du fått tapeten så rak och platt? Den jag använder är så mjuk att den rullar ihop sig även när man skär den i små bitar! Placeringskorten böjer sig liksom:

• solrosen

MrsT2011 skrev 2011-05-02 22:37:10 följande:
    Tjusigt! Hur har du fått tapeten så rak och platt? Den jag använder är så mjuk att den rullar ihop sig även när man skär den i små bitar! Placeringskorten böjer sig liksom:

jag har strykit tapeten men det är en rätt så dyr tapet som vi har fått över,snart skall här tillverkas en pärm av samma tapet till festhäftet.Jag har även tagit en rosa tapet på insidan,mycket pysslande och tillskärning av korten
  • EllaBella

Håller med de andra, jättefint verkligen!

Vad är det som håller fast sidenbandet? Är det klistermärken eller brads? 

• Moster Stina

Jättefina inbjudningar!
    Jag har också gjort sådana i tapet, och jag VET hur mycket jobb med tillskärning det är. för att inte tala om själva mätningen!

Just nu håller jag på för fullt att göra pärmar till festhäftena. OJ vilken tid det tar!!! Tar ju aldrig slut! (men är man dum och bjuder 100 gäster får man väl skylla sig själv kanske...   )

Men det blir snyggt!
    Själv motböjer jag min tapet, och lägger den under press. Det funkar också...

• niamh

Verkligen fina! Man ser hur mycket tid du lagt på kortet, allt är så rakt och fint & jämt :)

• MrsT2011
    solrosen skrev 2011-05-02 22:59:11 följande:
    jag har strykit tapeten men det är en rätt så dyr tapet som vi har fått över,snart skall här tillverkas en pärm av samma tapet till festhäftet.Jag har även tagit en rosa tapet på insidan,mycket pysslande och tillskärning av korten
    Tusen tack för tipset, ska absolut stryka mina festhäften åtminstone, en kökshandduk mellan räcker eller?

Superfin insida och mysig text hade ni också!!
  • MrsT2011
    Moster Stina skrev 2011-05-03 08:10:24 följande:
    Jättefina inbjudningar!
    Jag har också gjort sådana i tapet, och jag VET hur mycket jobb med tillskärning det är. för att inte tala om själva mätningen!

Just nu håller jag på för fullt att göra pärmar till festhäftena. OJ vilken tid det tar!!! Tar ju aldrig slut! (men är man dum och bjuder 100 gäster får man väl skylla sig själv kanske...   )

Men det blir snyggt!
    Själv motböjer jag min tapet, och lägger den under press. Det funkar också...
    Förstår om du vill ge alla gäster ett eget häfte, men tänkte bara nämna att mina vänner också hade 100 gäster på sitt bröllop, och de lät alla dela häfte med sin bordsdam/bordsherre. Funkade bra!
  • Moster Stina
    MrsT2011 skrev 2011-05-03 09:38:49 följande:
    Förstår om du vill ge alla gäster ett eget häfte, men tänkte bara nämna att mina vänner också hade 100 gäster på sitt bröllop, och de lät alla dela häfte med sin bordsdam/bordsherre. Funkade bra!
    Tack för tipset! Men det är lite svårt att ändra nu...
    Jo jag har tänkt på det jag med men har tänkt att de snygga festhäftena skall få bli en stor del av dekorationen på borden, plus att jag hemskt gärna vill att alla skall få med sig ett eget hem, om de vill.
    Jag har förresten gjort dem i två olika färger så de kommer att ligga på varannan plats.
  • solrosen
    EllaBella skrev 2011-05-03 07:53:03 följande:
    Håller med de andra, jättefint verkligen!

Vad är det som håller fast sidenbandet? Är det klistermärken eller brads? 
    jag skar även där två snitt som ett V utan hål nertill där jag trädde sidenbandet igenom och sedan limmade jag hjärtat på utsidan som täckte snittet,blev väldigt fint att man såg en liten del av sidenbandet på insidan med .
Svar på tråden mina egentillverkade inbjudningskort av tapet