• MrsT2011

mina egentillverkade inbjudningskort av tapet

Tjusigt! Hur har du fått tapeten så rak och platt? Den jag använder är så mjuk att den rullar ihop sig även när man skär den i små bitar! Placeringskorten böjer sig liksom:

• MrsT2011
    solrosen skrev 2011-05-02 22:59:11 följande:
    jag har strykit tapeten men det är en rätt så dyr tapet som vi har fått över,snart skall här tillverkas en pärm av samma tapet till festhäftet.Jag har även tagit en rosa tapet på insidan,mycket pysslande och tillskärning av korten
    Tusen tack för tipset, ska absolut stryka mina festhäften åtminstone, en kökshandduk mellan räcker eller?

Superfin insida och mysig text hade ni också!!
  • MrsT2011
    Moster Stina skrev 2011-05-03 08:10:24 följande:
    Jättefina inbjudningar!
    Jag har också gjort sådana i tapet, och jag VET hur mycket jobb med tillskärning det är. för att inte tala om själva mätningen!

Just nu håller jag på för fullt att göra pärmar till festhäftena. OJ vilken tid det tar!!! Tar ju aldrig slut! (men är man dum och bjuder 100 gäster får man väl skylla sig själv kanske...   )

Men det blir snyggt!
    Själv motböjer jag min tapet, och lägger den under press. Det funkar också...
    Förstår om du vill ge alla gäster ett eget häfte, men tänkte bara nämna att mina vänner också hade 100 gäster på sitt bröllop, och de lät alla dela häfte med sin bordsdam/bordsherre. Funkade bra!
Svar på tråden mina egentillverkade inbjudningskort av tapet