efter vilken tid...?
Hej!
Jag har bott tillsammans med min kille i 2 år nu och vi har varit ett par i 3 år. Jag har ända sedan jag började tänka på killar vetat att jag inte vill att det ska gå för fort. Men nu känns det som att jag börjar komma fram till punkten där jag vill att det ska hända något. Jag vill skapa ett liv, bilda familj och hela den där biten men min pojkvän/sambo (som visserligen är lite yngre än mig själv) vill vänta åtminstone några år till. det känns som att det mer är en prinsipsak än något som faktiskt är så viktigt för honom. Han vill inte riktigt lyssna. Om vi ska gå efter hans schema kommer jag vara stax över 30 när han vill skaffa barn m.m. men jag vill inte vänta så länge. I min familj har alla fått barn "tidigt" innan 25 och jag är snart där. i hans familj är det tvärt om där är de flesta kvinnor runt 30 när första barnet kommer och mannen runt 35. Hans pappa är hans största förebild och han gör allt som pappa gör. det gäller även i den här frågan.
hur ska jag få honom att lyssna och börja tänka lite själv och inte bara se allt som hans pappa gör och har gjort som det ända rätta?
Jag älskar honom så mycket och vill leva mitt liv med honom. Men jag vill inte stampa på samma fläck i 10 år till.
Har ni några erfarenheter av detta själva?