Inlägg från: Amejuli |Visa alla inlägg
  • Amejuli

Utgång vid borgerlig vigsel?

Hej. Jag har också fastnat i just denna fråga. Tycker det har varit knepigt men just nu lutar det åt följande:

Vi gifter oss i en park uppe på en platå. Vid utgångsmusiken går vi först ner från platån (Man försvinner lite runt ett hörn för vägen ner svänger så skrapt) Vi går till parkens café som lovat att hjälpa oss med servering av lemonad. Vi stannar där inne tills alla gäster har hunnit ned. Sen kommer vi ut och tar emot gratulationer på trappan till cafét och dricker lite lemonad tillsammans med gästerna. Hoppas att det kan funka.

Vore roligt att höra hur fler ska göra! Bra trådstart!

I din situation TS tänker jag att det beror lite på om ni ska ha vigsel och fest i samma lokal o.s.v.? Jag tror som du skrev att det är bäst att bestämma plats först och därefter börja planera så man vet förutsättningarna.

• Amejuli
    Hotlena skrev 2011-05-05 17:35:49 följande:
    Vi bor i en väldigt liten stad så det är ganska begränsat med lokaler överhuvudtaget. Det flesta är byagårdar som ägs av en byaförening. Det kommer nog inte finnas någon festarrangör utan endast en vaktmästare att ge pengarna till. Å det är klart att det behöver ju inte bli så dyrt om man planerar ordentligt och håller igen lite. Men vilken lokal vill man satsa mer på då: den man ska lova evig kärlek till varandra i, eller den man ska spendera största delen av kvällen i? :P Sen kommer det ju i så fall krävas transport mellan och jag vill verkligen undvika att folk ska behöva ta bilen och därför måsta vara helt nyktra... 
    Det bästa kanske vore om det gick att hitta en lokal som kanske hade två våningar eller två olika rum så att man kunde ha vigseln i ett och festen i ett. Då kunde man ju få allt i ett, undvika transporten och förmodligen blir det billigare också. Men kanske är det svårt att hitta ett sånt alternativ där du bor?
Svar på tråden Utgång vid borgerlig vigsel?