förlovadflicka skrev 2011-06-06 20:06:34 följande:
Nämen allvarligt, var folk så otrevliga mot ts att hon var tvungen att avsluta sitt konto? Det är ju jättetråkigt! Om man som tex jag, brukar ta bilder med mobilen och är nöjd så länge man ser vad det föreställer och inte är ett dugg insatt i bildkvalitet och sådant och kanske inte har så hög budget, vad är det då för fel med att ta en fotograf som kanske inte är proffs men som ändå kommer ta bilder? Det är ju var och ens val och tråden handlade inte om ifall hon skulle ta den forografen eller inte...
Att fota med mobilen är kanske det mest inspirerande och utvecklande jag vet inom foto.
Jag fotade en 3 månaders Asienresa med bara mobilkamera 2004.. 0,3 megapixlar hade kameran :)
Fick ihop massor av fina bilder, hade bilderna varit bättre om jag hade en bättre kamera?
Säkerligen skarpare och med lite bättre färger men kanske hade dom tappat lite i charm.
Oavsett så kommer känslan från resan tillbaks när jag tittar på bilderna och jag är glad att dom finns :)
På den tiden fanns det inte en tanke i världen på att bli fotograf.
Nu är läget annorlunda och jag sitter med en helt fantastisk kamera och vet att jag idag skulle komma hem med helt fantastiska bilder, i stil med det man ser i resetidningar och dylikt. Sannolikt skulle de bilderna också vara mer uppskattade av andra än mina halvgrumliga från 2004.
Men för mig, som har så mycket känslor och minnen från resan, så kommer dom bilderna alltid vara bäst.
Ett bra foto får dig att känna något och det finns inga megapixlar i världen som kan garantera det.
Sen är det givetvis en fantastisk bonus om man kan få med alla händelser, känslor och personer med så bra kvalitet som möjligt, för det ger en större valmöjlighet efteråt till att beskära, förstora osv.
Blev kanske lite svävande, men ville bara säga "Du har helt rätt!" :)