wahlstrm skrev 2011-06-07 15:37:12 följande:
Att fota med mobilen är kanske det mest inspirerande och utvecklande jag vet inom foto.
Jag fotade en 3 månaders Asienresa med bara mobilkamera 2004.. 0,3 megapixlar hade kameran :)
Fick ihop massor av fina bilder, hade bilderna varit bättre om jag hade en bättre kamera?
Säkerligen skarpare och med lite bättre färger men kanske hade dom tappat lite i charm.
Oavsett så kommer känslan från resan tillbaks när jag tittar på bilderna och jag är glad att dom finns :)
På den tiden fanns det inte en tanke i världen på att bli fotograf.
Nu är läget annorlunda och jag sitter med en helt fantastisk kamera och vet att jag idag skulle komma hem med helt fantastiska bilder, i stil med det man ser i resetidningar och dylikt. Sannolikt skulle de bilderna också vara mer uppskattade av andra än mina halvgrumliga från 2004.
Men för mig, som har så mycket känslor och minnen från resan, så kommer dom bilderna alltid vara bäst.
Ett bra foto får dig att känna något och det finns inga megapixlar i världen som kan garantera det.
Sen är det givetvis en fantastisk bonus om man kan få med alla händelser, känslor och personer med så bra kvalitet som möjligt, för det ger en större valmöjlighet efteråt till att beskära, förstora osv.
Blev kanske lite svävande, men ville bara säga "Du har helt rätt!" :)
Haha, var helt säker på att du skulle komma fram till att jag hade helt fel, vad glad jag blir :P