• Sebastiána

Mascaratips - igen

Jag hade tänkt köpa Diors Blackout mascara på Nordic feel, men den finns inte just nu - de har bara den vattenfasta och den fäller så den vill jag inte ha. Någon som kan tipsa om en mascara som liknar den jag vill ha? Altrnativt om någon vet ett annat ställe där man kan köpa den billigt.

• Svar på tråden Mascaratips - igen
  • Sebastiána

Jag har långra fransar så jag är lite ute efter volym... men då funkar kanske en primer bra att ta på innan istället?

• förlovadflicka

Jag gillar dior iconic, den ger både långa och mycket fransar, gör man rätt ser det ut som man har lösögonfransar! :D 

• Iku

YSL´s volume effet faux cils är helt ofattbart bra! Sedan jag provade den har jag inte kunnat köpa någon annan, trots att den är rätt dyr. Man får verkligen löjligt mycket fransar, älskar den! :)

• Sebastiána
    Iku skrev 2011-05-04 09:40:54 följande:
    YSL´s volume effet faux cils är helt ofattbart bra! Sedan jag provade den har jag inte kunnat köpa någon annan, trots att den är rätt dyr. Man får verkligen löjligt mycket fransar, älskar den! :)
    Ger den alltså fylliga fransar? Jag har som sagt långa men tunna.
  • Iku
    Sebastiána skrev 2011-05-04 18:50:10 följande:
    Ger den alltså fylliga fransar? Jag har som sagt långa men tunna.
    Oj, ursäkta, missade att jag fått fråga. Jag tycker den ger mycket fyllighet! =)
  • förlovadflicka

Provade Bobbi Browns "waterproof" mascara igår, klämde fram två tårar och det var kört, köp inte den... Annars var den bra för längden och så men definitivt inte vattenfast...

• perfektionista

Oavsett vilken maskara man har, så har man mycket att vinna på en primer. Börjar bli trött på alla nya maskaror som kommer hela tiden. Många är ju helt urkass!

Jag använder Smashbox maskaraprimer och Max Factor 2000 Calories. Den maskaran har jag använt i säkert 15 år, men under de senaste åren har jag börjat köra primern under, och det ger lösögonfranseffekt direkt. Desutom håller det  hela dagen i väder och vind. Jag har provat många olika maskaror, men har aldrig hittat någon som ger så mycket effekt. Maskaraprimern använder jag både för att fylla ut och för att lyfta upp fransarna. Låt primern vara halvtorr när du applicerar maskaran.

Lycka till!

• perfektionista

Och precis som du efterfrågar, så fyller den ut på bredden, och inte bara på längden. Fransarna blir täta och fina utan att se ut som spindelben. Det som är viktigt är att inte primern får torka helt innan man applicerar maskaran, för då blir det lätt spindelbenseffekt. En del kanske gillar det, men man får göra som man tycker är bäst.

• ClaraH
    perfektionista skrev 2011-07-22 22:40:04 följande:
    Oavsett vilken maskara man har, så har man mycket att vinna på en primer. Börjar bli trött på alla nya maskaror som kommer hela tiden. Många är ju helt urkass!

Jag använder Smashbox maskaraprimer och Max Factor 2000 Calories. Den maskaran har jag använt i säkert 15 år, men under de senaste åren har jag börjat köra primern under, och det ger lösögonfranseffekt direkt. Desutom håller det  hela dagen i väder och vind. Jag har provat många olika maskaror, men har aldrig hittat någon som ger så mycket effekt. Maskaraprimern använder jag både för att fylla ut och för att lyfta upp fransarna. Låt primern vara halvtorr när du applicerar maskaran.

Lycka till!
    Har du koll på vad den kostar?
  • perfektionista

Jag brukar beställa den från USA, men jag tror den ligger på c:a 200:- på Kicks. Maskaran kanske på 120:-

Men det är en bra investering. Maskaran räcker dessutom längre eftersom man inte behöver så mycket, och primern ska man inte heller ta så mycket av.

• Tårtsmula

Jag använder bara Diors mascaror. Nu kör jag den guldfärgande, som jag inte kommer på vad den heter. Den är helt fantastisk. Man måste dock vara noggrann när man målar på.

• nawa
    Iku skrev 2011-05-04 09:40:54 följande:
    Håller med! 

en annan mascara som jag har testat är Lancomes nya Hypnose Doll Eyes. Den är helt fantastisk! Inga klumpar och hur fina fransar som helst. Den håller lite bättre än YSL´s som jag tycker kan bli lite kletig under dagens lopp
  • Å och D

Estee Lauder Sumptuous - helt fantastisk, enda nackdelen är att den inte är helt lätt att få av...

• ClaraH

Köpte Lancomes Hopnose och började använda den i förra veckan. Det blir långa fransar men jag tycker att det lätt blir klumpar. Jag kanske ska ta Diors Iconic och Diors waterproof över den istället. Jag har både den hemma. men jag får testat varje dag fram till den 20:e, så får jag se sen.

• Kelany

maybellines gula (kolosal-volym-nånting sånt) är helt fantastisk bra måste jag säga...

Svar på tråden Mascaratips - igen