Inlägg från: perfektionista |Visa alla inlägg
  • perfektionista

Mascaratips - igen

Oavsett vilken maskara man har, så har man mycket att vinna på en primer. Börjar bli trött på alla nya maskaror som kommer hela tiden. Många är ju helt urkass!

Jag använder Smashbox maskaraprimer och Max Factor 2000 Calories. Den maskaran har jag använt i säkert 15 år, men under de senaste åren har jag börjat köra primern under, och det ger lösögonfranseffekt direkt. Desutom håller det  hela dagen i väder och vind. Jag har provat många olika maskaror, men har aldrig hittat någon som ger så mycket effekt. Maskaraprimern använder jag både för att fylla ut och för att lyfta upp fransarna. Låt primern vara halvtorr när du applicerar maskaran.

Lycka till!

• perfektionista

Och precis som du efterfrågar, så fyller den ut på bredden, och inte bara på längden. Fransarna blir täta och fina utan att se ut som spindelben. Det som är viktigt är att inte primern får torka helt innan man applicerar maskaran, för då blir det lätt spindelbenseffekt. En del kanske gillar det, men man får göra som man tycker är bäst.

• perfektionista

Jag brukar beställa den från USA, men jag tror den ligger på c:a 200:- på Kicks. Maskaran kanske på 120:-

Men det är en bra investering. Maskaran räcker dessutom längre eftersom man inte behöver så mycket, och primern ska man inte heller ta så mycket av.

Svar på tråden Mascaratips - igen