• ClaraH

Hur långt tid innan?

Vi skickar ut våra inbjudningar denna helg och gifter oss 20 augusti. Det var någon som skrev här att man ska skicka ut 6 månader innan och man ska följa etiketten, men där har jag hört tvärtom att man inte ska skicka ut för tidigt  (och särskillt inte ha osa för tidigt) för att man inte ska avkräva att gästerna ska planera efter inbjudaren, men jag tror att det kan vara ett gammalt synsätt. Lästa att en inbjudan ska gå ut senast 3 veckor innan bröllopet (M Ribbibg). Så i såfall har du ju gott om tid på dig...

• ClaraH
    Smuppra skrev 2011-05-07 10:04:25 följande:
    När har ni osa? Vi gifter oss iofs 6 aug, men vi kände att vi ville ha osa innan semestrarna kom igång (vilket kändes som lite tidigt egentligen, men ingen har sagt något om det- de flesta vet ju om de kan den dagen i slutet på maj iaf).
    Vi satte osa 30 juni, vilket egentligen är lite för tidigt för gästerna, men jag vill ha tid på mig att göra bordsplaneringen osv. och jag tror som du att antingen kan man eller också har man semester, sen kan man ju alltid få ett återbud sista veckan pga sjukdom eller att något händer som man måste ta hand om akut.
Svar på tråden Hur långt tid innan?