• Smuppra

Hur långt tid innan?

Vi gifter oss i aug och har som osa 31 maj, eftersom vi vill lätt kunna få tag på de som inte svarat och inte riskera att folk är på semester (även om vi vet någon som är allergisk som glömt nämna det i osningen). Så det är väl den aspekten också om ni gifter er i september, dels att de ska vara hemma när de får korten (så att få ut dem innan juni är ju en rätt god idé då?) och att ha osa på en tidpunkt där många är hemma (så inte osa mitt i industrisemestern).

• Smuppra
    ClaraH skrev 2011-05-07 09:54:10 följande:
    Vi skickar ut våra inbjudningar denna helg och gifter oss 20 augusti. Det var någon som skrev här att man ska skicka ut 6 månader innan och man ska följa etiketten, men där har jag hört tvärtom att man inte ska skicka ut för tidigt  (och särskillt inte ha osa för tidigt) för att man inte ska avkräva att gästerna ska planera efter inbjudaren, men jag tror att det kan vara ett gammalt synsätt. Lästa att en inbjudan ska gå ut senast 3 veckor innan bröllopet (M Ribbibg). Så i såfall har du ju gott om tid på dig...
    När har ni osa? Vi gifter oss iofs 6 aug, men vi kände att vi ville ha osa innan semestrarna kom igång (vilket kändes som lite tidigt egentligen, men ingen har sagt något om det- de flesta vet ju om de kan den dagen i slutet på maj iaf).
  • Smuppra
    ClaraH skrev 2011-05-07 10:52:56 följande:
    Vi satte osa 30 juni, vilket egentligen är lite för tidigt för gästerna, men jag vill ha tid på mig att göra bordsplaneringen osv. och jag tror som du att antingen kan man eller också har man semester, sen kan man ju alltid få ett återbud sista veckan pga sjukdom eller att något händer som man måste ta hand om akut.
    Ja exakt. Sista minuten-grejer kommer man ändå aldrig kunna planera inför, det händer säkert något för någon av gästerna. Men man lär ju veta sina sommarplaner iaf Tycker det är okej osa ändå för er. I juli är många borta eller har massa planer och då är det lätt att glömma osa. Och som jag skrev förut är det inte så lätt att få tag på folk som åkt bort, för att få svar om de glömt osa.
Svar på tråden Hur långt tid innan?