Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Så vet du att du är en bridezilla

Räknar med att få en del högerkrokar efter detta men jag måste bara säga att...

... jag är så otroligt glad över att ingen missbrukar funktionen med "känsliga rummet" och anonymiteten som var tänkt för de som behöver prata av sig om känsliga saker.
    Saker som ätstörningar, familjeproblem och annat där man kanske inte vill skriva med sitt vanliga nick för att någon man känner kan se och ta illa upp mm...

Och att ingen använder möjligheten att skriva anonymt för att dom är fega och inte vågar stå för sina åsikter...

Good job everybody Solig 

Och om någon nu inte förstod detta så var jag ironiskTungan ute 

• Chicita
    Anonym skrev 2011-05-05 14:42:27 följande:
    Ha ha, du har helt rätt, de flesta anonyma inlägg sänker ju sajtens nivå, helt klart!

Sen fattar jag inte riktigt hur man kan "missbruka" ett känsligt rum, det är ju till för att alla ska kunna kläcka ur sig precis vad som helst?
    Från forumreglerna:
    --------------------------

Känsliga Rummet

Känsliga Rummet ska präglas av extra respekt för individen. Det här är platsen för tröst, råd och stöd så använd silkesvantar här. I Känsliga Rummet kan medlemmar vara anonyma, vilket är en förmån de ej bör missbruka. Anonyma övertramp bedömer vi i allmänhet hårdare. Vid en tillsägelse dras anonymitetsfunktionen in 7 dagar och vid en varning i 6 månader. Trådar som postas i Känsliga Rummet ska ha någon form av personlig koppling. Etisk debatt kring t.ex. abort ska inte föras i Känsliga Rummet. Allmänna åsiktsdebatter hänvisas till annan plats.  Off-topic är inte tillåtet.
    --------------------------------

Är det svar på din fråga om "missbruk av känsliga rummet"?
    Det är alltså inte till för att "alla ska kunna kläcka ur sig precis vad som helst"  även om det är vad det har blivit eftersom folk är så rädda för att skriva saker med sitt eget nick.
    MIN åsikt är att om man inte kan stå för en sak så ska man inte skriva/ säga det. Om det nu inte är så att det är en väldigt känslig fråga, ätstörningar, alkoholism mm mm där man kanske riskerar att såra vänner och släktingar mm

• Chicita
    Anonym skrev 2011-05-05 15:21:31 följande:
    OK, jag ger mig! *händerna i luften* Ska villigt erkänna att jag inte hade läst dessa regler. Från ett mer "humanistiskt" perspektiv så tycker jag ändå att mitt inlägg fyller en funktion. Det är vanligt att folk här triggar igång varann och hetsar upp sig över oväsentligheter. Nyttigt då att ta ett steg tillbaka och tänka till på vad som är viktigt i planeringen, så att bröllopet inte blir fyllt av stress och ångest.

Jag valde att vara anonym för att jag är på osedvanligt dåligt humör och inte vill att alla ska döma mig som användare helt utifrån detta inlägg. Kalla det gärna fegt men det är knappast ovanligt eller konstigt.
    Jag förstår vad tankarna kommer ifrån. Och till viss del kan jag hålla med.

Jag har sagt många gånger att om man satsar på "perfekt" så kommer man bli besviken.  För det går aldrig att få det "perfekt" när man har med andra människor att göra...
    Tänk Ve och Fasa om Tant Agda kommer i en av hennes vanligt gräsliga klänningar? Eller om tårtans alla rosor inte är exakt likadana...
    Alltså, man måste släppa taget lite. Satsa på en underbar dag och inte en perfekt dag så finns möjligheten att man minns den som perfekt ändå sen.

Jag vet att i varje inlägg man skriver så blir man bedömd av andra.
    Elak, snäll, smart, korkad osv... Oavsett om man använder sitt vanliga nick eller inte.
    Jag har nog fått alla ovanstående omdömen och mer därtill av både dig och andra här inne. Men vet du... det spelar ingen roll. För jag vet ju vem jag är. Och jag vet att min blivande älskar mig för den jag är. Och jag vet att de flesta här på bröllopstorget faktiskt förstår att man ibland går i taket på alla trådar och vissa hysteriska brudar Flört 
    Men det kan hända att man själv bedöms som en av dom hysteriska brudarna av andra, även om man själv inte känner sig så... Så det är ju tur att vi alla är olika och alla har nog någon som håller med dom Glad 
Svar på tråden Så vet du att du är en bridezilla