Inlägg från: Anonym (besviken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (besviken)

Så vet du att du är en bridezilla

Jag tycker inte att jag är någon bridezilla, men det är klart jag att jag förväntade mig att få en möhippa.
    Då min man fick sin 3 veckor innan bröllopet så förväntade jag mig självklart att jag också skulle få en.
    Men vilken knäpp på näsan jag fick. Det var ingen som ordnade en möhippa åt mig.
    Klart att jag är besviken över det, jag får väl skylla mig själv som inte nämde att jag ville ha en.
    Men i min dumma fantasi trodde jag att det var något självklart.
    Fast det kanske bara är bridezillas som förväntar sig att få en.

(för att vara lite OT så hade vi ett enkelt bröllop, klädkod= valfri men städad, barn var välkomna och då ingen av oss dricker blev det väldigt sparsamt med alkoholen.)

• Anonym (besviken)
    Anonym skrev 2011-05-05 14:40:08 följande:
    Nej det är väl klart att du har rätt att vara besviken, inte alls det jag menade! Jag menar att de som försöker styra vilket datum möhippan ska äga rum eller tjurigt hävdar att de inte vill ha någon, beter sig illa.

Men det var jättetråkigt att höra att du inte fick någon... Extra hårt eftersom din man fick en svensexa... Tycker inte alls att du får skylla dig själv som inte sa nåt om det, hela poängen är ju att man som blivande brud inte ska prata om det utan att allt ska vara hemligt...
    Precis så känner jag det, man ska inte behöva be om en hippa.
    Iom att min man fick en så trodde ju jag att jag också skulle få en.
    Hade räckt med en picknick, eller något bara i all enkelhet. Jag var inte ute efter ett stort spex. Bara att få en mysig dag/kväll.
Svar på tråden Så vet du att du är en bridezilla