• Anonym

Så vet du att du är en bridezilla

Kom på en till som verkligen stör mig: "Asså jag bara måste få veta i förväg (alternativt få slippa ifrån helt) när det blir möhippa, för annars får jag inte ihop planeringen! Det är så nära nu och vi har skitmycket kvar!" Men för helvete, var glad istället att dina närmaste VILL fira dig trots att du gnäller om hur stressigt det är med bröllop!

De flesta blivande brudar är överlyckliga, typ "snart blir jag min älskades fru" och skulle aldrig drömma om att haka upp sig på huruvida sånt de inte vet krockar med deras usla framförhållning! Om du hoppat över Lets Dance i vintras hade du nog frigjort en massa timmar till bröllopspyssel redan där!

Lika störande är det med brudar som ska ha full kontroll över svensexan. Den har vi inte med att göra, låt killarna be om hjälp om de vill ha hjälp och sluta lägga dig i!

• Anonym
    Anonym (besviken) skrev 2011-05-05 14:22:42 följande:
    Jag tycker inte att jag är någon bridezilla, men det är klart jag att jag förväntade mig att få en möhippa.
    Då min man fick sin 3 veckor innan bröllopet så förväntade jag mig självklart att jag också skulle få en.
    Men vilken knäpp på näsan jag fick. Det var ingen som ordnade en möhippa åt mig.
    Klart att jag är besviken över det, jag får väl skylla mig själv som inte nämde att jag ville ha en.
    Men i min dumma fantasi trodde jag att det var något självklart.
    Fast det kanske bara är bridezillas som förväntar sig att få en.

(för att vara lite OT så hade vi ett enkelt bröllop, klädkod= valfri men städad, barn var välkomna och då ingen av oss dricker blev det väldigt sparsamt med alkoholen.)
    Nej det är väl klart att du har rätt att vara besviken, inte alls det jag menade! Jag menar att de som försöker styra vilket datum möhippan ska äga rum eller tjurigt hävdar att de inte vill ha någon, beter sig illa.

Men det var jättetråkigt att höra att du inte fick någon... Extra hårt eftersom din man fick en svensexa... Tycker inte alls att du får skylla dig själv som inte sa nåt om det, hela poängen är ju att man som blivande brud inte ska prata om det utan att allt ska vara hemligt...
  • Anonym
    Chicita skrev 2011-05-05 14:21:11 följande:
    Räknar med att få en del högerkrokar efter detta men jag måste bara säga att...

... jag är så otroligt glad över att ingen missbrukar funktionen med "känsliga rummet" och anonymiteten som var tänkt för de som behöver prata av sig om känsliga saker.
    Saker som ätstörningar, familjeproblem och annat där man kanske inte vill skriva med sitt vanliga nick för att någon man känner kan se och ta illa upp mm...

Och att ingen använder möjligheten att skriva anonymt för att dom är fega och inte vågar stå för sina åsikter...

Good job everybody Solig 

Och om någon nu inte förstod detta så var jag ironisk! Tungan ute 
    Ha ha, du har helt rätt, de flesta anonyma inlägg sänker ju sajtens nivå, helt klart!

Sen fattar jag inte riktigt hur man kan "missbruka" ett känsligt rum, det är ju till för att alla ska kunna kläcka ur sig precis vad som helst?
  • Anonym

Handen på hjärtat, är nog alla som håller till på Bröllopstorget mer eller mindre bridezillor, ts!!! För vem behöver EGENTLIGEN en sajt som denna, för att planera ett vanligt bröllop, om man ska vara helt ärlig? För de allra flesta är det ändå roligt och skojigt att få kontakt med så pass många som planerar sitt bröllop, man kan prata med likasinnade helt enkelt.

Och varför denna surhet kring kinaklänningar?? Det är tur att det finns en möjlighet för alla som drar större storlekar som låt oss säga från  stl 46 och uppåt, att hitta både fina och billiga klänningar. Hur mycket tror du att vi som drar dessa stora storlekar kan hitta i en vanlig brudaffär?? Som ett exempel, så skulle jag vilja veta hur du tyckte det var, om alla klänningar i affärerna var i storlek 54, och du själv drar säg...38. Skulle du kunna få en bra bild av hur en klänning skulle se ut i din storlek??? För oss är det nämligen så att vi måste klämma in oss i klänningar som är alldeles för små, eller är i rätt storlek, men kvarglömda från -94 eller rent av -87, och så ska vi försöka göra oss en bild av hur en klänning i rätt storlek kommer se ut...inte så lätt. Det finns i bästa fall ett par stycken klänningar att välja på, i hela affären, vanligtvis. Jag tror dessutom att alla förstår att det är en risk med att köpa en klänning från Kina, likaväl som det är en risk att köpa via nätet överhuvudtaget!!! Ingen tvingar väl dig att delta i trådar som handlar om vare sig kinaklänningar eller köpa fler brudklänningar än en??? Vad är problemet, eg? Bridezillor finns nog latent i oss alla, ts inräknad...

• Anonym
    Chicita skrev 2011-05-05 14:55:03 följande:
    Från forumreglerna:
    --------------------------

Känsliga Rummet

Känsliga Rummet ska präglas av extra respekt för individen. Det här är platsen för tröst, råd och stöd så använd silkesvantar här. I Känsliga Rummet kan medlemmar vara anonyma, vilket är en förmån de ej bör missbruka. Anonyma övertramp bedömer vi i allmänhet hårdare. Vid en tillsägelse dras anonymitetsfunktionen in 7 dagar och vid en varning i 6 månader. Trådar som postas i Känsliga Rummet ska ha någon form av personlig koppling. Etisk debatt kring t.ex. abort ska inte föras i Känsliga Rummet. Allmänna åsiktsdebatter hänvisas till annan plats.  Off-topic är inte tillåtet.
    --------------------------------

Är det svar på din fråga om "missbruk av känsliga rummet"?
    Det är alltså inte till för att "alla ska kunna kläcka ur sig precis vad som helst"  även om det är vad det har blivit eftersom folk är så rädda för att skriva saker med sitt eget nick.
    MIN åsikt är att om man inte kan stå för en sak så ska man inte skriva/ säga det. Om det nu inte är så att det är en väldigt känslig fråga, ätstörningar, alkoholism mm mm där man kanske riskerar att såra vänner och släktingar mm

OK, jag ger mig! *händerna i luften* Ska villigt erkänna att jag inte hade läst dessa regler. Från ett mer "humanistiskt" perspektiv så tycker jag ändå att mitt inlägg fyller en funktion. Det är vanligt att folk här triggar igång varann och hetsar upp sig över oväsentligheter. Nyttigt då att ta ett steg tillbaka och tänka till på vad som är viktigt i planeringen, så att bröllopet inte blir fyllt av stress och ångest.

Jag valde att vara anonym för att jag är på osedvanligt dåligt humör och inte vill att alla ska döma mig som användare helt utifrån detta inlägg. Kalla det gärna fegt men det är knappast ovanligt eller konstigt.
  • Anonym
    queenelin skrev 2011-05-05 15:28:15 följande:
    Åh, skönt, jag kunde inte pricka för en enda av punkterna på bridezilla!!!

Jag håller med dig i dina punkter men irriterar mig inte över bridezillas i din tappning, jag tycker mest att det är synd att så mycket står och faller på om det regnar, om gästerna klär sig på ett visst sätt, om duken matchar klänningen eller om inte alla konstant tittar på dig och din dyra, dyra prinsessklänning. Så tråkigt eftersom risken att bli besviken blir så stor. Jag tror att mitt bröllop kommer att bli en stor dag i mitt liv, men knappast den största. Om man tänker så har man ju ingenting kvar att leva för sedan.
    Jag vill uppmana alla brudar och brudgummar att ta det lugnt, de man bjuder in är ju faktiskt vänner och bekanta som tycker om en just för att man är den man är, de förväntar sig annat än att få komma och fira er stora dag, er kärlek och ert beslut att bli äkta makar!

Kram och frid till alla!
    Kunde inte sagt det bättre själv! Tur att det fanns någon som lyckades formulera sig utan att låta helt rabiat! Skrattande
Svar på tråden Så vet du att du är en bridezilla