• Albertina83

Hur gamla var ni när ni blev sambo för första gången?

Jag och min fästman ska bli sambo om 2 månader, vi har köpt ett hus på landet. Jag fyller 28 år idag och min fästman är 33 år, han fyller 34 i höst. Ingen av oss har varit sambo innan. I tidigare förhållande har ingen av oss längtat efter att bli sambo. Men den längtat dök upp när vi för 3 år sen fann varandra. Vi längtar båda så himla mycket tills vi blir sambo, det känns spännande.

• Svar på tråden Hur gamla var ni när ni blev sambo för första gången?
  • Chilia

Jag var 18 år första gången, och han var 24.. Det är dock inte min nuvarande

• ClaraH

Jag flyttade till min kille efter gymnasiet, han är numera min exman. Han var 7 år aldre än jag.

• Anna Maria

Jag var 21 och min fästman var 26. Jag flyttade till vår lägenhet direkt från föräldrahemmet, han hade bott själv sen han var 18. Har nu bott ihop i över ett år och det fungerar mycket bättre än vad jag trodde! Hade aldrig velat bo själv.

A & S
  • Dejli

Vi flyttade ihop ca 1 mån efter att vi blivit ihop (fast då hade vi känt varandra i två år, så vi var ju inga främlingar...) Jag var 22 och han 30. Han är min första (och förhoppningsvis sista) sambo, men jag är hans fjärde :P Fast nu har vi bott ihop i snart 4 år, vilket är rekord förutom hans första tjej som han blev ihop med som 16-åring och sedan bodde ihop med i nästan 5 år från att han var 17.

• Zelmah

jag var 18 och han 26. Jag flyttade in hos honom ganska omgående. Och i år gifter vi oss efter både långt sambo och särboskap. De första 5 åren bodde vi ihop men de senaste 3,5 åren har vi vart särbos p g a mina studier. Längtar till vi blir sambos igen :)

• marimekko86

Första gången var jag 18 år gammal, min dåvarande var 22. Jag flyttade hemifrån som 16 åring,så inget konstigt. Andra gången jag blev sambo var jag 22 och min nuvarande 20. Idag är jag 25 och han 23

• sofi 88

Första gången jag blev sambo var jag 18, men det varade inte så länge dock :D
    Andra gången var jag 19 och han 22 och det är m2b. Flyttade ihop efter 6 månader.

• wahlstrm

Beror ju på vad man räknar, mantalskriven blev jag väl inte sambo för ens jag var 23 och det var med min exfru som var 21 då tror jag.. Annars 19 om man räknar att tjejen jag hade då knappt lämnade min bostad på 2,5år.
    Sen en kort ogenomtänkt grej vid 27 och nu har jag varit sambo sen i våras igen :)

• KirsiLaa

Jag var 17, han 23 och vi hade varit ihop i 3-4 månader. Det förhållandet/äktenskapet varade i 9 år. 

Med min nuvarande blivande man flyttade jag ihop med för ett år sedan efter 10 månaders förhållande. Då var jag 30 och han 31.  :)  

• Mini2011

Första gången var jag 23 och han 27. Jag och min blivande man fllyttade ihop när vi hade varit tillsammans i nästan 5 månader och vi var då 24 år. Jag flyttade in i hans studentlägenhet. Efter några månader fick vi en större lägenhet. För ca ett år sedan köpte vi hus. Vi har bott tillsammans i över 3½ år nu och om två veckor gifter vi oss.

Svar på tråden Hur gamla var ni när ni blev sambo för första gången?