Inlägg från: Emblas Mamma |Visa alla inlägg
  • Emblas Mamma

Hur finansierar ni ert bröllop?

Vi sparar ihop själva delvis, och får pengar av föräldrar delvis.
    Vi har sparat ihop 60.000 kr sen nu i september, men då sålde vi ena bilen som vi fick 25.000kr i handen för. Det gjorde en del. Vi hoppas att det ska bli lite över till annat sen efter bröllopet eftersom det mesta nu är betalt och vi inte har tagit alls mycket från bröllopskontot..
    Jag har även lagt alla mina skattepengar från slutet av förra sommaren i sparkontot, ca 10.000, och kommer göra samma sak detta året med samma belopp.

Svärföräldrarna ger oss ca 25.000 om inte mer,
    Mina föräldrar betalar nästan all maten (buffé) och hjälper dessutom till med nästan allt.
    Vi har haft tur som har så snälla föräldrar, och dom både vill och kan betala pengarna, inget som rör deras ekonomi något särskilt annars skulle dom aldrig få sponsra oss.

Vi betalar kläder, småsaker, musik, fotograf, hår och allt annat själva. Vi betalar även ena bröllopsresan själva som kommer landa på nästan 50.000 för oss och vår dotter.

Om ni ska spara så gör det så ni verkligen hinner spara ihop till det ni vill ha,
    börja i tid, budgeten kommer säkert att förändras som för många andra så det är alltid bra att ha lite extra på lager!
    Om jag säger att vår budget skulle vara 15.000 från början så behöver jag ju inte säga så mycket mer...

Veckohandla, gör matlistor för exakt vad ni ska äta och vad ni behöver och köp inte mer.
    Strunta i att handla massa nya kläder, gardiner, möbler etc. Man klarar sig bra utan nya saker ett bra tag oftast.
    Önska er pengar i bröllopspresent till ex. bröllopsresa om ni känner att ni inte har råd med den, och beställ resan isåfall efter bröllopet.
    Vi önskar oss pengar till resan och hoppas få ihop en del :)

Svar på tråden Hur finansierar ni ert bröllop?