• Ciccci

Hur finansierar ni ert bröllop?

Vi betalar allt själva egentligen.
    En sak som vi sparade in pengar på var att jag fick ärva min mammas gamla vigsel ring, en ring jag velat ha sen jag var lite.. Så där spara vi en hel del pengar..

Annars betalar vi allt själva..
    Men som det ser ut nu ligger budgeten på unger 50 000 kr... INKLUSIVE bröllopsresa..
    Men vågar inte svära att det är exakt 50 000 kan vara mer, men på ett ungefär som det ser ut nu...

Vi har turen att ha någolunda bra betalda jobb så vi sätter in 7500 kr var på vårt "lånekonto" där huslånety dras ifrån o när allt är draget där ifrån så finns det runt 8000- 10 000 kr kvar varje månad, dom sparas o komemr användas till bröllopet.. :)

• Ciccci

Kan kanske tillägga att vi har egentligen inte sparat en krona sen vi bestämde oss för att gifta oss...
    Eller sparat o sparat.. Man ser det olika..

Vi har istället "delat" på allt som ska inhandas..
    Vi bestämde oss i september/oktober förra året att vi skulle gifta oss det här året..
    Så vi har köpt lite saker nu o då..
    Självklart kommer ju alla "stora" summor efter bröllopet, såsom maten osv..

Men vi har pengar insatta på vårt "lånekonto" som blivit över efter att lånet har dragits, så dom pengarna kommer vi använda sen.
    Plus att jag får min semesterpeng sista juli, vilket går direkt till bröllopet..

men annars så har vi spridit ut alla kostander sen vi bestämde att vi skulle gifta oss...

Räknande lite snabbt igår o just nu ligger vår budget på ungefär 55 000 kr, INKLUSIVE bröllopsresan till Prag.. :)

Så man kan ju få till ett bra bröllop utan att det kostar multum, men jag vet att det finns sånna som tycker att 55 000kr är massor med pengar och det är det oxå..

Men man lägger ut så mycket pengar man vill o kan lägga ut på sitt bröllop..
    har man tur så får man hjälp av föräldrar, men det har inte vi just nu...

usch va långt o osammanhängande det blev.... 

Svar på tråden Hur finansierar ni ert bröllop?