• sofi 88

Hur finansierar ni ert bröllop?

Vi har sparat.

Själv sparade jag mest när jag jobbade i uppehållet på två år som jag tog mellan gymnasiet och högskolan. Under studietiden har jag inte sparat något eftersom jag lever på lån och har ganska högt studietempo och därför inte riktigt hinner jobba, i sommar ska jag dock jobba så då blir det lite plus på sparkontot igen. Alla mina sparpengar är placerade i fonder vilket jag tycker är en bra idé om man börjar ett tag innan bröllopet, alltså typ 2 år. Då hinner pengarna förhoppningsvis växa till sig lite. Värdelöst att ha massa pengar på ett vanligt bankkonto som ger 0 avkastning, det tycker jag man ska akta sig för. Kan tilläggas att det inte var min plan från början att sparade pengar skulle gå till bröllop, jag tycker bara om att spara, sen blir det ju en bonus att man nu kan ta en del av det som lagts på hög till bröllopet. Skulle ALDRIG kunna tänka mig att låna till en sån sak, big no no känner jag.

M2b sparar nu eftersom han jobbar och sliter för fullt. Vi lever inga direkt sparsamma liv då m2b åker nästan varje vecka mellan Sthlm där han bor och jobbar och Jönköping där vi har vår gemensamma lägenhet. Men på något sätt lyckas vi väl dra ner på onödig shopping och annat. Man får ju sätta sig ner och fundera på hur man vill prioritera sitt liv. Vissa föredrar shopping för att hänga med i klädmode, pynta hemmet eller köpa gourmet mat. Man kan dock inte göra alla saker om man vill spara och samtidigt har en begränsad inkomst.

Svar på tråden Hur finansierar ni ert bröllop?