Hur finansierar ni ert bröllop?
Jag är student,men arbetar också. Min sambo började jobba i december 2010, innan dess var han också student.
Vi har sparat pengar sedan januari månads slut,sparar 10-13 000 kronor tillsammans varje månad vilket blir närmare 100 000 kronor i oktober månad då bröllopet blir av. I Sommar får dessutom min sambo en extra månadslön eftersom han inte vill ta ut semester då. På hans företag får de en extra månadslön om de jobbar under sommaren och tar semester nån annan gång. Så då kan vi lägga till ytterligare slantar Alla pengar kommer inte gå till bröllopet dock.!
Varför vi kan spara så mycket pengar beror på att vi inga lån/krediter har, samt att vi nu inte köper en massa annat. Vi sparar helt enkelt, men vi lever inte snålt bara det att vi inte går och köper det vi har lust med och drömmer oss bort till oktober istället
Det gäller ju att minska på utgifterna. Inte handla/shoppa om du verkligen inte behöver. Man kan ju också kanske sälja iväg saker och ting man ändå inte behöver eller vill ha kvar. Man kan jobba extra,kanske bara en eller två dagar i månaden,men det ger ändå nån tusenlapp extra man kan spara, framförallt om man jobbar extra nånstans där man jobbar helg eller natt= extra hög lön.
Vi kommer finansiera allt själv tror vi. Ingen vet om att vi ska gifta oss än,så det är möjligt att våra föräldrar vill bidra när de får vetskap om bröllopet,men det är ingenting vi räknar med.