Hur finansierar ni ert bröllop?
Amejuli skrev 2011-05-07 14:16:38 följande:
Tips när det gäller småpengar (Det är lätt att tänka att en hundring i plånboken kanske int är så mycket utan kan lägga på annat). Vi har gjort kuvert till klänning, lokal, ringar o.s.v. Och har man en hundring eller femtiolapp i plånboken så är det bara att stoppa ner den i något i kuverten. När något av kuvertens innehåll motsvarar summan som står på kuvertet så har vi klistrat igen det. Det har känts skönt. Klart man förlorar lite ränta på detta men känns mer motiverande att komma ihåg den där extra 20-lappen på detta vis än att behöva gå till banken med den.Vi sparar ihop våra pengar. Vi har fått några löften som hjälp när det gäller, men då ingen av oss kommer från några särksilt rika familjer så förväntar vi oss inga stora summor. Vi räknar med 0:- och planerar att betala allt själv. Skulle det sedan visa sig att får in lite extra så blir vi glada för det men vi räknar inte med det. Det är för farligt. Min karls mamma jobbar på ICA, styvfarsan är arbetslös, farsan sjukskriven på deltid. Min mamma jobbar inom vården och min pappa har just startat eget. Så det finns inga förmögenheter nånstans.
Vi har ca två år på oss att spara och just nu så ser det rätt mörkt ut. Min karl har heltidsjobb och vi lever på hans lön just nu. Jag är egen företagare (har en liten butik) och min lön ligger på ca 6000:- i månaden, så jag har inte så mycket att spela med när räkningarna är betalda. Men så fort det kommer in lite extra (tex skatten) så åker det in på vårt bröllopskonto. =) Min karl ska ta ut sin komptid på jobbet i pengar och de åker oxå direkt in på kontot.
Vi har en budget på ca 40.000 på ca 60 gäster. Det bör väl gå på två år. Hoppas jag =)