Inlägg från: BlomAnna |Visa alla inlägg
  • BlomAnna

Hur finansierar ni ert bröllop?

Hur finansierar ni ert bröllop?

Sparar ni? Lånar ni? Får ni bröllopet betalt av någon annan?

Om ni håller på och sparar ihop pengar till er stora dag vilka är era bästa spartips?

• Svar på tråden Hur finansierar ni ert bröllop?
  • BlomAnna
    Emma F skrev 2011-06-10 09:00:22 följande:
    Jag har hamnat i en knepig situation och hoppas på tips i denna tråden; Vi har hela tiden tänkt betala vårt bröllop själva med sparade pengar. Vi har tänkt att om våra föräldrar självmant velat sponsra oss kunde de då ge oss en summa pengar i present som då hade gått till bröllopsresan. Nu har svärföräldrarna sagt att de gärna hjälper oss med kostnaderna och vill ge oss 10.000 att använda till mat/lokal/dryck och liknande och sedan ge oss en mer personlig sak i present.

Det tar vi ju gärna emot då det är mycket pengar. Men hur skall jag göra med mina föräldrar? Jag tror de kan ta illa upp om jag inte nämner det för dem och de senare hör det på annat håll, att svärföräldrarna hjälpte till men inte de. Men det känns samtidigt jättesvårt att säga det till dem, jag mernar ju absolut inte att jag tycker att de skall bidra med samma summa! Hur gör ni som får hjälp av föräldrar? Hjälper de lika mycket, vet de om hur det andra paret gör?
    Jag förstår verkligen ditt dilemma. Vi ahr itne riktigt gått ut med att vi bestämt datum etc än men min M2B är rätt säker på att hans föräldrar kommer vilja bidra till bröllopet. Mina föräldrar kommer inte alls ha samma möjlighet att bidra. De kanske kan hjälpa till lite och fixa lite grejer och sånt men kommer inte kunna lägga några större summor och ajg rä rädd att de ska känna sig tvugna om M2B:s föräldrar gör det.

Jag tänker att jag nog inte kommer säga något till mina föräldrar om svärpäronen lämnar ett bidrag till bröllopet. Visserligen kan någon säga det i efterhand men då får jag ta det då Jag duckar för problemet helt enkelt...
  • BlomAnna
    Mariaochhenrik03 skrev 2011-07-03 02:41:29 följande:
    Vi började inhandla saker till bröllopet för några månader sen, lite åt gången så känns det inte lika mycket. Vi lägger undan 15 000 i månaden till bröllopet framför allt( men även annat sparande)
    Nu har vi mat, personal och alkohol kvar att betala, Ska ha buffe och göra mycket självaGlad
    15 000 i månaden??
Svar på tråden Hur finansierar ni ert bröllop?