Inlägg från: Tiotiotio |Visa alla inlägg
  • Tiotiotio

Hur finansierar ni ert bröllop?

Jag och sambon började prata om bröllop för några månader sedan, och kände att ja, om ett år skulle det passa bra. Men det är som sagt dyrt.

Vi började med att länsa hela bohaget med prylar som inte längre användes och eftersom vi precis flyttat var det inte svårt att sortera bort "junk".

Dessa grejer körde vi till en bakluckeloppis och sålde prylar under en helg, vi fick nog ihop närmare 3000kr och då tänkte även den summan platsavgiften. Så totalt ca 3000kr. Det är inte dumt om jag får säga.

Sen har jag slutat daghandla mat, utan veckohandlar endast nödvändigheter, eftersom vi gärna handlade middag 3min innan vi skulle äta så gör det en enorm skillnad! Med det går vi nästan 2000kr plus varje månad.

Jag har slutat köpa kaffe "on the go" och det sparar inte enorma pengar, men fortfarande pengar.

Eftersom jag är student och sambon jobbar heltid blir det en hel del för honom i utgifter. Jag jobbar ju självklart helger och högtider för en högre lön men CSN påverkar en hel del, man kan ju inte jobba hur mycket som helst, det blir lite körigt med de då.

Dessutom sålde vi precis bilen och planerar att leasa en bil så månadskostanden blir ganska opåverkad bara att vi har fått ett lyft på några tusenlappar.

Så passa på att sälja saker du inte har användning för.
    Loppmarknader är perfekta såhär års! De finns överallt alla helger hela sommaren i stort sett.

Folk köper allt! Jag har sålt allt från skönhetsprodukter till fotbadsmaskin till fritös....alla behöver alltid något som du säljer.

Jag säljer ju även från Tradera, även om inte det blir mycket så blir det nån tusing in på kontot.
    Dessutom om du har märkeskläder som du tröttnat på är det bra att sälja de på blocket eller tradera.

Jag sålde 5 Odd Molly koftor för någon vecka sen, det sa bara svoff, så var de borta. :)

Vi planerar att spara ihop till allt själva och räknar inte med hjälp från någon.
    Så vi får se hur det går, men hittills är vi nästan uppe i vår bröllopsbudget, vilket är en ros i vår vardag, för bröllopet är ju inte planerat till förräns om ett år.

Svar på tråden Hur finansierar ni ert bröllop?