Inlägg från: Kattpoet |Visa alla inlägg
  • Kattpoet

Hur finansierar ni ert bröllop?

Jag tror ingen  skulle vilja erkänna att de lånar till ett bröllop eftersom alla anser att det något man inte gör.

Det har funnits en del såna här trådar uppe och  vi har aldrig haft någon som lånar till bröllopet. 

• Kattpoet

Vi lade  lite mindre än 10 000 kr på vårat bröllop och då gav hans föräldrar oss maten vilket då gjorde att vi själva la ut mindre än  7000kr.   Jag är ju sjukskriven och han hade bara ett vanligt gneg, så inte mycker pengar.

skruttisomuffins,   Pizza äts i detta hem , fast vi är på en strikt budget, en till två gånger i månaden.  Vi sparar all kyckling, bacon, taco, köttfärsås, ost skalkar  som blir över och gör pizza på det.  Vi gör våran egen deg och använder passerade tomater  som sås och det blir över av det blir  soppa.

• Kattpoet

Kreditkort har oftas högre ränta än ett normalt lån, är det någon som tänker på det?

• Kattpoet

S2011, förlåt jag råkade bara se lyxfällan och mycket ränta det var på det hela, jag ska inte göra det igen och nej jag jagade ingen,

• Kattpoet

Hotlena,   i runda slängar  måste ni lägga undan 1700 kr  varje månad för att få ihop till   40 000 kr på två år.

• Kattpoet

Min make gick från kaffe on the go till  kaffe i termos,   termosen kostade 10 kr  och  kaffet kostar oss nu runt 40 kr per månad.

• Kattpoet

Vår mat budget är 1500 kr per månad  och jag lyckas endast få ner den så lågt eftersom jag  gör månads menyer och bulk köper kött,  köttet blir det som är billigast  i reklambladen  veckan som vi åker och stor handlar .  Hjärta är ett av de billigaste styckdetaljer du kan hitta och är väldigt gott i grytor och chilis.

Men om ni har 30 000 kr så klarar ni av att ha ett bröllop,  mitt gick på under 10 000 kr med catering. 

Svar på tråden Hur finansierar ni ert bröllop?