Inlägg från: Precious Love |Visa alla inlägg
  • Precious Love

Klädkod: Mörk kostym - funkar denna klänning för mig?

Jag ska på ett bröllop i slutet av sommaren och undrar om denna klänning funkar att ha på sig på bröllopet där klädkoden är mörk kostym?

Vad tror ni?

Tänkte ha en svart kavaj över och ett par svarta skor till. 
  • Svar på tråden Klädkod: Mörk kostym - funkar denna klänning för mig?
  • Precious Love

Tack för era svar! Då blir det en retur av klänningen, men det gör inte så mycket. Hittade en massa fina klänningar på Nellys hemsida. :)

Because love should be celebrated - 7 juli 2012
  • Precious Love
    pimory skrev 2011-05-07 18:10:47 följande:
    jag tycker den är jättefin!!
    om någon skulle komma med en vit klänning på mitt bröllop så skulle jag inte bry mig!
    man ser ju vem som är bruden ;P
    huvudsaken tycker jag är att alla är fin klädda :)
    Jag håller faktiskt helt och hållet med dig! Ska själv gifta mig nästa sommar och hade inte reagerat om nån av våra gäster haft på sig den, men jag kände ändå på mig att det kan sticka i ögonen på folk så det är bäst att fråga. Om majoriteten av brudarna här tycker nixnej till den så är sannolikheten att även "min" brud kommer att tycka det rätt stor..
  • Precious Love

Fick hem klänningen och den var faktiskt lite mörkare i färgen än på bild. Men det blir en retur på den, även om den dessutom var längre på mig än på bilden. Ibland kan det vara till sin fördel att bara vara 157 cm! :)

Shit, korta ärmar på klänningen... Fan, vad svårt det skulle bli då! Längden är inga problem för mig att hitta då alla klänningar är "lite för långa" på mig i och med min längd. Men om det sen dessutom ska vara korta ärmar på klänningen så blir man ju än mer begränsad.

Jag får helt enkelt fortsätta söka! :)

Svar på tråden Klädkod: Mörk kostym - funkar denna klänning för mig?