Inlägg från: Brudiframtiden |Visa alla inlägg
  • Brudiframtiden

Klädkod: Mörk kostym - funkar denna klänning för mig?

Snygg men håller med flertalet skribenter ovanför. Dock har jag varit på bröllop med klädkoden mörk kostym med väldigt varienerande längder på klänningen. De flesta hade bara axlar med, inte i kyrkan dock. Ska själv på bröllop utan klädkod alls. De har gift sig utomlands och ska ha bekräftelsegudstjänst och fest här. Supersvårt att veta vad som förväntas i klädväg...

• Brudiframtiden
    Precious Love skrev 2011-05-13 18:35:00 följande:
    Fick hem klänningen och den var faktiskt lite mörkare i färgen än på bild. Men det blir en retur på den, även om den dessutom var längre på mig än på bilden. Ibland kan det vara till sin fördel att bara vara 157 cm! :)

Shit, korta ärmar på klänningen... Fan, vad svårt det skulle bli då! Längden är inga problem för mig att hitta då alla klänningar är "lite för långa" på mig i och med min längd. Men om det sen dessutom ska vara korta ärmar på klänningen så blir man ju än mer begränsad.

Jag får helt enkelt fortsätta söka! :)
    Because love should be celebrated - 7 juli 2012
    Men du..de bröllop jag varit på med mörk kostym som klädkod där är det FÅ som haft klänning med korta armar. De flesta har haft exelbandslösa eller med tunna axelband och sen haft typ sjal eller bolero eller liknande över...
  • Brudiframtiden

Har du kikat på klänningar av märket teatro? Finns på bland annat haléns!

• Brudiframtiden
    Emma83brud skrev 2011-06-14 15:06:27 följande:
    Vi har också mörk kostym som dresscode mest för att slippa udda byxor till kavaj. Vad gäller tjejerna tycker jag man kan ha en axelbandslös klänning med en sjal/bolero i kyrkan. Längden bör ju inte vara kort kort men annars tycker jag det mesta funkar.
    Jag förstår att alla tycker olika men jag förstår inte VARFÖR det spelar någon roll om gästerna kommer med snygga udda byxor till kavaj...för mig lär det vara viktigast att folk kommer inte vad de har på sig..men det är ju min åsikt!
Svar på tråden Klädkod: Mörk kostym - funkar denna klänning för mig?