• Brud011

Någon mer med - tydligen -väldigt smala handleder?!

Alltså. Jag blir frustrerad. Jag har letat i varenda affär här i stan och på Ebay, Tradera, Etsy m.m., överallt efter ett fint silverarmband som är kortare än 18 cm! 18 cm verkar vara det kortaste som tillverkas för vuxna och det är alldeles för stort för mig!! Fattar inte varför det inte finns fler storlekar, alla ser ju olika ut?
    Jag vill inte ha ett med "öglor" eller nåt sånt som man kan välja hur stort man vill ha, det ska vara ett finare lite "glittrigare" :P

Hur som helst, nån som har samma problem eller tips på vart man kan hitta kortare armband?
    Vad kan det kosta att låta göra ett eget silverarmband?

Att det ska ska vara så svårt kunde jag aldrig tänka mig....... 

• Svar på tråden Någon mer med - tydligen -väldigt smala handleder?!
  • Brud011
    Skumboll skrev 2011-05-08 18:57:09 följande:
    Jag har extremt smala handleder, beställde från en tjej på Etsy och hon gjorde armbandet efter mitt handledsmått. Vet inte riktigt om det är det du är ute efter men jag länkar till hennes sida iaf;

www.etsy.com/people/somethingjeweled 
    hej!
    tack, jag kollade in sidan. de armbanden är inte vad jag är ute efter vad är det för typ av armband du köpte? var det pärlarmband?
  • Brud011
    errekrook skrev 2011-05-11 23:02:47 följande:
    Vilken stil är du ute efter? Jag har ganska smala handleder, får alltid ha på innersta "hacket". Jag hittade detta på Albrekts guld. Jag är supernöjd. Blev inspirerad av det armband som Monica i Vänner har, ett stelt silverarmand. Detta påminner dessutom om ringen jag ska ha! 

precis sån stil jag är ute efter!! tror dock att även detta skulle vara för stort tyvärr..... ska mäta mina handleder hehe men ska ta en till titt efter det där! vet du om det finns med på deras hemsida?
  • Brud011
    errekrook skrev 2011-05-11 23:02:47 följande:
    Vilken stil är du ute efter? Jag har ganska smala handleder, får alltid ha på innersta "hacket". Jag hittade detta på Albrekts guld. Jag är supernöjd. Blev inspirerad av det armband som Monica i Vänner har, ett stelt silverarmand. Detta påminner dessutom om ringen jag ska ha! 

14,5 cm är min handled :D tror du det skulle funka? var superfint....
  • Brud011
    mikita skrev 2011-05-12 07:02:33 följande:
    14,7 runt handleden här. Jag har sällan armband, men det har aldrig varit något problm att korta dem hod guldsmeden. Men jag har iofs. aldrig haft något så stelt utan oftast med länkar eller pärlor.
    ok.. såg att det va dyrt dock... :S men mitt problem är faktiskt löst!! idag fick jag hem ett armband som jag beställde som en chansning från Ebay, 34 kr inkl frakt betalade jag, och det är PERFEKT!! strassarmband i tre rader. inte äkta givetvis men det är ju inte många som har äkta såna armband då kostar det ju flera tusen :P superfint! känns så skönt att problemet är löst. vet inte vad jag skulle gjort utan Ebay och Etsy alltså haha i sverige finns fasen ingenting.. 
  • Brud011
    mikita skrev 2011-05-12 18:11:15 följande:
    *Trycker på gillaknappen*
    I hear ya! :D
  • Brud011
    Emma811 skrev 2011-05-12 21:34:09 följande:

Jag har hittat ett armband med strass som är elastiskt. Det är 5,5 cm tvärsöver och det passar perfekt för mig med smala handleder.
    www.diadema.se/armband-p-171.html
    Hej! Ja det är exakt ett sånt jag har köpt på ebay för 37 kr :D fast det är med tre rader stenar ist för två. de tjänar sjukt bra på att ta 199 för de där armbanden... men tack för tipset iaf! 
  • Brud011
    Emma811 skrev 2011-05-12 22:33:03 följande:
    Tja, har du köpt det från Ebay och bara betalt 37 kr har du ju smitit ifrån såväl moms som tull. Men det är ju ditt samvete.

Dessutom tillkommer ju andra skatter och avgifter för svenska företag.
    Oj vad arg du låter sa jag nåt du tog illa upp av?
    Det var verkligen inte meningen isåfall. 
  • Brud011
    Zelmah skrev 2011-05-13 01:29:17 följande:
    har med knappt 14,5 cm runt handleden. Tror det är ganska vanligt handledsmått? Eller?
    Jo det är nog vanligt, men jag har provat massor med armband som sagt och de är alla för stora :/ Utom det här elastiska :)
  • Brud011
    Emma811 skrev 2011-05-12 22:33:03 följande:
    Tja, har du köpt det från Ebay och bara betalt 37 kr har du ju smitit ifrån såväl moms som tull. Men det är ju ditt samvete.

Dessutom tillkommer ju andra skatter och avgifter för svenska företag.
    Och självklart om jag har två exakt likadana armband som kostar 37 eller 199 kr så väljer jag det för 37? Inga konstigheter där. Och att ha dåligt samvete för det tror jag inte många människor skulle ha. 
  • Brud011
    Skumboll skrev 2011-05-13 19:21:42 följande:
    Tull behöver man dessutom inte betala för varor under 1400 kr!

Tycker ni verkar ha stora handledsmått ni tjejer, jag har ett mått på 13,8 så jag brukar ha väldiga problem!
    ne precis :)

hehe ok, men det sjuka är att vi har ju inte onormala handleder på nåt sätt, och ÄNDÅ finns det inte så mkt att välja på? varför gör dom inte armbanden i fler  storlekar liksom? :P 
Svar på tråden Någon mer med - tydligen -väldigt smala handleder?!