• Planer

Mens på bröllopsdagen...

Har funderat jätte mycket på detta. Tänk om man har mens på bröllopsdagen, va gör man då? Då blir de ju ännu jobbigare när man ska gå på toa...
    och sen på natten, hur kul blir de då?
    Har nån annan  funderat på detta?
    jag ska räkna på dagarna längre fram så man är förberedd mentalt!

• Svar på tråden Mens på bröllopsdagen...
  • förlovadflicka

Folk tipsar hela tiden här om hur bra det är med "menskopp" (googla om du inte vet vad det är) så en sådan tror jag att jag ska skaffa. Sedan är det väl bara att ladda med värktabletter (och självklart äta någon ett par gånger i förebyggande syfte) och choklad... 
    Jag tänkte först "äsch, blir det lagom till det datumet skjuter jag bara upp den med sådana där piller" men sedan är det många här som skrivit att man kan bli hur deppig som helst och tappa livslusten av dem och det är ju bättre att ha mens på bröllopet än att vara jätteledsen...
    Varför är det så jobbigt att vara kvinna, haha? :)  

• queenelin

"förlovadflicka", men behöver inte alls bli deppig! Nu vet jag iofs inte exat vilka piller du pratar om, men om du menar hormoner, p-piller och minipiller så är det i mitt fall precis tvärt om! Om jag inte äter mina kära minipiller (eller p-piller) så blir jag sjukt nere två veckor per månad. Mitt humör svänger upp och ner och jag är sjukt labil. Jag får ångest över att tänka på att jag måste sluta med mina piller den dagen vi bestämmer oss för att skaffa barn. Å andra sidan har jag en kusin som blir jättedeppig OM hon äter p-piller, så det är uppenbarligen väldigt olika.

Vad gäller "Planer"s ursprungliga fråga så vår man väl helt enkelt gardera sig med hängslen och livrem, köra på både tampong och binda och be till högre makter att man klarar sig från mensvärk och svullen kropp så att klänningen sitter som den ska. Förhoppningsvis är man så uppe i varv och nervös att mensen uteblir av den anledningen... Tungan uteFlört

• Aniara4

Jag tror förlovadflicka pratar om piller som används specifikt för att skjuta upp mensen, och inte vanliga p-piller eller minipiller. Det är som sagt flera som vittnat om att man kan må väldigt dåligt av dem, men det har föreslagits att man skulle kunna ta dem 1-2 månader innan eftersom förskjutningen brukar kvarstå till nästa månad.

• förlovadflicka
    queenelin skrev 2011-05-09 09:40:14 följande:
    "förlovadflicka", men behöver inte alls bli deppig! Nu vet jag iofs inte exat vilka piller du pratar om, men om du menar hormoner, p-piller och minipiller så är det i mitt fall precis tvärt om! Om jag inte äter mina kära minipiller (eller p-piller) så blir jag sjukt nere två veckor per månad. Mitt humör svänger upp och ner och jag är sjukt labil. Jag får ångest över att tänka på att jag måste sluta med mina piller den dagen vi bestämmer oss för att skaffa barn. Å andra sidan har jag en kusin som blir jättedeppig OM hon äter p-piller, så det är uppenbarligen väldigt olika.

Vad gäller "Planer"s ursprungliga fråga så vår man väl helt enkelt gardera sig med hängslen och livrem, köra på både tampong och binda och be till högre makter att man klarar sig från mensvärk och svullen kropp så att klänningen sitter som den ska. Förhoppningsvis är man så uppe i varv och nervös att mensen uteblir av den anledningen... Tungan uteFlört
    Menade sådana där man får utskrivna av läkaren just för att skjuta upp den. Och självklart behöver man inte bli deppig, men jag är inte beredd att ta risken...
  • Moster Stina
    förlovadflicka skrev 2011-05-09 09:44:39 följande:
    Menade sådana där man får utskrivna av läkaren just för att skjuta upp den. Och självklart behöver man inte bli deppig, men jag är inte beredd att ta risken...
    Hej jag tycker du gör rätt i att låta bli!
    Visserligen kanske du bara blir deppig några dagar, just när du tar dessa piller, men det kan ju ställa till det med känslorna ett bra tag efter också om man har itur!
    Jag kommer ALDRIG, ALDRIG någonsin använda sådana igen! När jag väl förstod att det var de som gjorde mig SÅ nere så bröt jag totalt med dem! För all framtid! Sådana vänner vill man inte ha!
  • Beautiful Disaster

Jag kommer troligtvis också ha mens när vi gifter oss i Augusti. Men jag är nog en av få som är lycklig om jag har mens då, för det innebär att jag har ägglossning under bröllopresan

• Diamanten90
    Beautiful Disaster skrev 2011-05-09 10:36:41 följande:
    Jag kommer troligtvis också ha mens när vi gifter oss i Augusti. Men jag är nog en av få som är lycklig om jag har mens då, för det innebär att jag har ägglossning under bröllopresan
    Jag har ägglossning på bröllopsnatten ;)
    junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
  • Kosmoskissen

Ja jag är i samma sits verkar det som. Jag kommer att ha det. Känns inget vidare alls!
    Jag har fått såna där Primolut Nor utskrivna, och det är dessa en del blir deppiga av och andra märker inget alls.

Jag hade tänkt att ta dem nu i maj för att förskjuta mensen nu samt att förhindra eventuella känslosvängningar, vilket skulle innebära att den kommer efter bröllopsdagen i juni. Men hallå där, nu verkar det som att mensen plötsligt bestämt sig för att börja innan jag ens hämtat ut dem! Förvånad Jag brukar alltid få den runt den 18e men nu verkar det som nån sorts "förblödning". Konstigt. Nåja, jag får väl ta dem i juni iaf då kanske.

queenelin skrev 2011-05-09 09:40:14 följande:

Ja, annars får man ju göra så =)
  • Beautiful Disaster
    Diamanten90 skrev 2011-05-09 10:41:32 följande:
    Jag har ägglossning på bröllopsnatten ;)
    junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
    Underbart!
  • Bettina

Tog sådana tabletter när vi skulle åka till Marocko, jag låg hela veckan och blev ordentligt deprimerad.

Jag skall också ha mens när jag gifter mig.
    Men garderar mig med toabesök så ofta jag kan.
    Är det första eller andra dagen så kommer jag ha både ob och binda/trosskydd

Tråkigt, men bättre än att bli sjuk.
    Bröllopsnatten kommer vi nog va så trötta ändå

Svar på tråden Mens på bröllopsdagen...