Koll på ringar och sugen på en utmaning?
Hej!
Jag funderar jättemycket på det här med ringar. Vi har nyligen bestämt oss för att gifta oss, det var ett gemensamt beslut utan frieri och vi har heller inga ringar (ännu). Det blir borgerlig vigsel i stadshuset och då behöver man ju inga ringar så från början var vår tanke att inte ha några. När vi har pratat mer om det har vi dock kommit fram till att vi nog faktiskt skulle tycka om att det "syns" att vi är gfta och vi har därför tänkt om.
Vi har börjat kolla lite på ringar och insett att det oftast inte är någon billig historia. Jag är inte så mycket bling bling av mig men känner samtidigt att jag gärna skulle vilja ha något mer än bara en eller två släta ringar.
Min blivande man vill ha en slät, rätt smal, ring i vitguld. Helst i rak modell. Jag funderar på att ha en likadan som honom och en till likadan fast med en sten i mitten. Jag har kikat runt men inte hittat en sådan enstensring som jag tänker mig. Jag tänker mig en liten diamant som inte "står ut" så att säga utan är integrerad och "smälter in" i ringen. Jag har hittat sådana med briljantslipning men jag tänker mig en med princesslipning. Jag skulle helst vilja att ringen var lika bred och hög runt hela inklusive stenen i mitten, men jag vet inte om det är möjligt. Ni märker att jag inte har det rätta vokabuläret, hoppas att jag gör mig någorlunda förstådd.
Jag tänker mig alltså:
1. Slät, rak, smal ring i vitguld till honom
2. Slät, rak smal ring i vitguld till mig
3. Rak, smal ring i vitguld med en mindre integrerad princesslipad sten till mig
Diamanten behöver inte ha högsta kvalitet. Jag kan tänka mig att bara ha en ring om jag hittar en ring som jag tycker om och ser bra ut på egen hand.
Min fråga är om du tror att det är möjligt att hitta alla tre ringarna för under 10 000 kr eller om det är önsketänkande?
Jag är jättetacksam om någon kan tänka sig att hjälpa mig eller dela med sig av sina tankar kring!