• Lillskoj

Ni som är förlovade, gifta eller helt enkelt har ringar

Tar ni någonsin av er era ringar?

Jag tar i princip bara av dom när jag smörjer in händerna och typ när jag ”grovstädar”. Sliter jag onödigt mycket på ringarna som har dom dygnet runt? Kan diamanterna bli förstörda av och tappa lyster av t.e.x vanlig handtvål?

Jag fick tipset att ibland koka upp ringarna i lite diskmedel och sen ta en mjuk tanborste och putsa upp dom lite för att få bort hud,smuts m.m. Någon som har fler husmorstips?

• Svar på tråden Ni som är förlovade, gifta eller helt enkelt har ringar
  • Liina86

Jag har mina dygnet runt. Möjligt att jag kommer behöva ta av vigselringen ibland eftersom den har en väldigt hög sten och den kan nog vara svår att ha under mina handskar på lab uan att ha sönder dem.

• förlovadflicka
    Liina86 skrev 2011-05-09 17:28:30 följande:
    Jag har mina dygnet runt. Möjligt att jag kommer behöva ta av vigselringen ibland eftersom den har en väldigt hög sten och den kan nog vara svår att ha under mina handskar på lab uan att ha sönder dem.
    Kan du inte vrida ringen lite då bara? :) 
  • Liina86
    förlovadflicka skrev 2011-05-09 17:31:47 följande:
    Kan du inte vrida ringen lite då bara? :) 
    Nja, nånstans måste ju stenen ta vägen och handskarna är ganska tighta men kanske fungerar det. Känns dock inte så ansträngande att ta av den ibland, risken är bara att jag tappar bort den. Min blivande har sagt att det bara är en tidsfråga innan jag slarvar bort antingen förlovnings- eller vigselring =P Får hoppas att han har fel!
  • Moemoe

Tar av min ring när jag sover, duschar och lagar mat. Sedan, som någon sa, när man badar i sommar. Annars har jag på mig den jämt! Har precis lämnat in den på puts inför bröllopet, känns jätte konstigt utan, som att jag glömt den någonstanns, haha. Drömmer

• Loanne

Jag har en bestämd regel att aldrig ta av mig ringen någon annanstans än hemma, rädd tappa bort den annars! Glömde faktiskt ringen på en toalett en gång men den som var där inne efter mig var snäll och frågade om det var min (det var min helt nya vigselring som kostat MÅNGA tusen...).

Tar bara av den om jag gör nåt "grovgöra", typ i trädgården eller så, annars sitter den alltid på. Aldrig haft något problem med svamp eller så, men det hade däremot min man när han hade en ring med plan insida (7 mm bred).
    Nu har han en lika bred med kupad insida och då funkar det bra.

• moonlightgirl

Jag och älsklingen är inte gifta än men vi är förlovade. Jag tar bara av mig ringen när jag bakar, lagar sådan mat att jag behöver klada ner händerna, ibland när jag duchar. Jag var orolig i somras att jag skulle tappa ringen när jag badade men det gjorde jag inte. Men i och med att jag håller på att gå ner i vikt så kommer ringen bli för stor och när jag känner att den inte sitter så bra får jag ta det mera försiktigt.

• bröllop20110702

Hur gör ni rent era diamantringar?

• donna
    moonlightgirl skrev 2011-05-09 19:55:43 följande:
    Jag och älsklingen är inte gifta än men vi är förlovade. Jag tar bara av mig ringen när jag bakar, lagar sådan mat att jag behöver klada ner händerna, ibland när jag duchar. Jag var orolig i somras att jag skulle tappa ringen när jag badade men det gjorde jag inte. Men i och med att jag håller på att gå ner i vikt så kommer ringen bli för stor och när jag känner att den inte sitter så bra får jag ta det mera försiktigt.
    ifall din förlovningring är slät utan stenar kan du lätt förminska den. jag gjorde det med min ring. jag lämnade in den där jag  köpte den och de sa att de bara "klämmer" ihop den någon millimeter 
  • donna

betalade bara någon hundralapp ifall jag minns rätt

• Lillskoj
    bröllop20110702 skrev 2011-05-09 20:33:05 följande:
    Hur gör ni rent era diamantringar?
    Jag har fått ett tips att man kan koka upp ringarna i en droppe diskmedel och sedan ta en mjuk tandborste och borsta dom lite lätt. Jag vet inte om jag inbillade mig men jag tyckte att dom blingade lite extra Skrattande.

Som många andra så kommer jag nog att ta av mig ringarna när (om) jag badar i sommar. Men man är ju lite rädd att förlägga dom någonstans. usch va jobbigt...

Jag hade btw inte på mig mina ringar när vi var på smekmånad heller, dom fick helt enkelt vara hemma. 4 veckor i Sydamerika, bl.a i Rio och där blir du rånad för mindre. Skrattande  
  • förlovadflicka

När jag lägger ifrån mig ringarna om jag är någonstans brukar jag lägga dem i myntfacket i plånboken :) 

• Diamanten90

Jag har alltid på mig in ring, förutom om jag nu gör något riktigt smutsigt grovjobb ute. Skruvar bilen eller sånt:p Gifter mig först om 18 dagar så jag har ingen vigselring på mig ännu men den har inga utåtstående stenar så jag kommer nog att ha den på hela tiden också:)

junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
  • lilliss

jag kommer vara tvyngen att ta av mig ringen när jag jobbar då jag inte får ha smycken på mig alls och när jag storstädar men annars så lär den sitta på för gämnan!
    har ingen ring än men kommer ha det mkt snart (hoppas jag)Flört

• majflicka

Min ring är av mer än den är på *asg* och ännu mera kommer det bli när vigselringen med mkt bling kommer på. Jag får inte ha ring på jobbet vilket leder till att jag oftast inte sätter på den alls när jag börjar kl 7 på morgonen osv... Ja ni fattar ;)

Svar på tråden Ni som är förlovade, gifta eller helt enkelt har ringar