Inlägg från: In Wonderland |Visa alla inlägg
  • In Wonderland

Bröllop på Gotland 2011

En till Gotlandsbrud här. Gifter oss den 6 augusti i Visby :)

• In Wonderland

Vad är du beredd att lägga på band? Jag ska till salong Louise och fixa mitt hår. Hoppas det blir bra. Har ni bokat kyrkan och lokal?

• In Wonderland
    jenniejummie skrev 2011-05-11 18:41:27 följande:
    Inte så mycket pengar på band, det beror på ...vi kanske inte ens ska ha ngt band.... Vi har nog kanske inte riktigt bestämt oss än. Men ett par tusen kanske...är det mycket? Eller lite? He he...har verkligen ingen koll!
    Var ligger salong Louise?
    Roma kyrka är bokad och likaså bygdegården här i Roma.
    Var ska ni ha festen?
    Hej,
    Salong Louise ligger på Adelsgatan i Visby. Men om du ska gifta dig i Roma så finns det kanske någon där i byn? Band kan vara rätt dyra (iallafall de vi hittade), Vårt kostar 15.000...Phuuu vad mycket, men det är något vi bestämde att vi skulle prioritera. Jag hittade många billigare band på fastlandet men i slutändan så skulle de blir dyrare att ta över då vi behövde betala transport och logi för dem. Det finns många DJs att hyra dock så det kan du säkerligen hitta ganska billigt. Annars är ju Spotify toppen!
  • In Wonderland
    jenniejummie skrev 2011-05-12 20:58:09 följande:
    WOW!!! 15tusen, inte illa! Det är nästan hela vår budget...jag blir jätteavis!! Med ett schysst band så blir det ju en grym fest och jag tycker det är jätteviktigt med en bra fest! Kanske ska blinka lite med mina stora bruna för min blivande så kanske han öppnar plånboken lite extra  he he Drömmer Vad heter bandet förresten? Hur länge spelar dom då?

vet du var man hittar dj:s här på ön?
    Ja, det blev lite mer pengar än vi räknat med ... vi ville helst under 7000. Gick ju sådär bra :)

Bandet vi ska ha har gjort ett undantag för oss. De spelar inte längre på bröllop, men jag skulle rekomendera dig att ta kontakt med dessa två: www.dealmusic.se, www.dejavugotland.se (tror dejavu är billigare),

Annars hittar du DJs på www.pa-kompaniet.se och www.teknikproduktion.se 

Många av de band jag varit kontakt med spelar 3 x 45min

Hoppas du kan flirta till dig ett band eller DJ Flört
  • In Wonderland
    Kosmoskissen skrev 2011-05-13 11:38:49 följande:
    Hej på er! Här hoppar jag in med glädje Glad
    Vi ska också gifta oss på Gotland i sommar! Liter drygt en månad kvar faktiskt!! Vad kul att se fler som ska gifta sig där för det nästan som ett företag i sig att hitta aktuella gotlandstrådar här på BT.
    Vi bor tyvärr inte på Gotland längre så planeringen har skett från fastlandet med några besök på ön, senast förra helgen då vi spikade och bokade det mesta.

Vi ska gifta oss borgerligt den 18 juni i Visby, i St Clemens ruin. Festen efteråt ska hållas på Frimis, ett stenkast därifrån bara. Hjälp mig att be vädergudarna om fint väder, eller åtminstone uppehåll!

Hår och smink ska jag få på Studio blå jag med, precis som bluttis.
    Blommor har vi beställt från Irisdals på Hästgatan nära Österport. Tjejen där var jättetrevlig!
    Ringarna fixade vi faktiskt också i Visby, eller ja vi har inte fått dem än men de är beställda från Dicks guld och silver vid Österport.

Ska bli spännande att fortsätta följa hur det går för er andra och toppen att vi kan dela med oss av tips och erfarenheter =)
    Åh vad spännande att ditt bröllop är så snart! Vi var och kollade på Frimis. Det kommer bli super!! Börjar du bli nervös? Det kommer bli en strålande soldag :) Har inte Gotland mest soltimmar i Sverige, tror jag har läst det någonstans.
  • In Wonderland
    jenniejummie skrev 2011-05-21 08:47:50 följande:
    Jag har börjat kolla lite på bordsplacering och det är ju verkligen inte det enklaste!
    Jag har ett ganska stort problem då både min mamma och pappa har gått bort. Hur ska bordsplaceringen se ut då??? Ngn som vet?
    Vi kommer att ha ett honnörs bord, men om vare sig mamma eller pappa sitter där så blir det ju två stolar som är tomma. Vem står "på tur" att fylla dom? Syskon? Tärna? Eller ska man bara göra honnörsbordet mindre?

Tacksam för svar!
    Jag håller med Kosmoskissen. Tycker inte heller att man måste följa de traditionella honnörsbordsreglerna, utan välj de ni helst vill ha där. Min pappa och min fästmans mamma har båda gått bort och vi har valt att ha två tomma stolar vid vårt honnörsbord (som är runt) istället för att fylla dem. Så kan gästerna komma fram och prata med oss under kvällen.
  • In Wonderland

Någon av er Gotlandsbrudar som vet vem prästen Lennart Kinnander är? Han jobbar i Visby Domkyrka. Så nyfiken! Vi har precis blivit tilldelad honom som präst och kommer inte ha möjlighet att träffa honom förrän mitten på Juli.

Svar på tråden Bröllop på Gotland 2011