Inlägg från: jenniejummie |Visa alla inlägg
  • jenniejummie

Bröllop på Gotland 2011

Hejsan!
    Jag ska gifta mig här på Gotland om cirka ett halvår (111111).
     Det skulle ha varit roligt att komma i kontakt med andra brudar eller brudgummar. Vi kan byta tips och ideér med varandra! Jag har själv svårt att hitta tex en schysst dj eller band. Vart ska man beställa tårtan ifrån? vilken frisör är bäst? Mm mm...
    Hör gärna av dig!
    Fast det kanske bara är jag som är en Gotlandsbrud?!

• Svar på tråden Bröllop på Gotland 2011
  • jenniejummie
    bluttis skrev 2011-05-09 22:30:56 följande:
    Nej då! här är det en till gotlandsbrud!: ) 9 juli för våran del. Vi ska ha det väldigt enkelt...den närmsta släkten och några få vänner (barndomsvänner). Vart gifter ni er?
    Vi kommer också ha det ganska enkelt med de närmaste sörjande Flört
    Vi gifter oss i Roma kyrka. Från början var det bokat och klart uppe i Idre, där jag härstammar ifrån, men vi flyttade allt hit till ön ist.
    9 Juli är ju ganska snart! Hur långt har du/ni kommit i planeringen? Var gifter ni er?
  • jenniejummie
    In Wonderland skrev 2011-05-10 01:37:46 följande:
    En till Gotlandsbrud här. Gifter oss den 6 augusti i Visby :)
    Vad roligt! I domkyrkan?  Är allt klart till bröllopet? Flört
    Jag tror att vi har kommit ganska långt med vår planering...men ändå så kommer man på nya saker nästan varje dag som man måste tänka på och ta in i planeringen...
  • jenniejummie
    In Wonderland skrev 2011-05-10 01:39:14 följande:
    Vad är du beredd att lägga på band? Jag ska till salong Louise och fixa mitt hår. Hoppas det blir bra. Har ni bokat kyrkan och lokal?
    Inte så mycket pengar på band, det beror på ...vi kanske inte ens ska ha ngt band.... Vi har nog kanske inte riktigt bestämt oss än. Men ett par tusen kanske...är det mycket? Eller lite? He he...har verkligen ingen koll!
    Var ligger salong Louise?
    Roma kyrka är bokad och likaså bygdegården här i Roma.
    Var ska ni ha festen?
  • jenniejummie
    bluttis skrev 2011-05-11 23:21:13 följande:
    Ja du...kyrkan är bokad. Det är ävl ungefär så långt vi kommit i planeringen Cool Haha. Nä, vi vet ganska precis hur vi ska ha det, jag måste bara få tummen loss och beställa utsmyckningar och så. Och en brudklänningTyst Hade hittat en på nätet, och så när jag skulle beställa den igår så var den slut i min storlek!! Så nu vet jag inte vad jag ska ha för klänningRynkar på näsan.

Vi funderar på att ha grillfest utomhus (vi Barläst Kalklada) efter vigseln. Eller kallskuret. Inte helt säker. Men det lutar mer och mer åt grillfest. Blir väl lite kubbturnerning och andra lekar också! Vi gifter oss förresten i Elinghem Ödekyrka...

Hur går det för er då?? planerat länge?

ÅÅå vilken otur m brudklänningen! jag har tur, min "bästis" Kyss ska sy min klänning och vi har hitta mönster och allt, ska bara få fingrarna ur och köpa tyg.
    Vi har kommit ganska långt (tror jag!) Obestämd kyrka, festlokal, musik, mat, dekorationer, brudbukett, ringar, näbb och tärnkläder, hår, dukning, inbjudn.kort, plac.kort + lite annat fix är på G. så det känns skönt.

Jag tycker att en grillbuffé låter jättebra. Skönt för gästerna att röra sig lite ist för en stillasittande middag...
    Var ligger Elinghem kyrka...? ALDRIG hört talas om, det låter väldigt fint!!
  • jenniejummie
    bluttis skrev 2011-05-11 23:22:13 följande:
    Jag ska förresten fixa hår och smink på Studio Blå, så jag kan ju återkomma med hur de var sen..:)
    ja, gör gärna det. Hur mycket kostar det, vet du?
    Jag funderar på att be en vän fixa håret och sminka mig själv. Kruxet är ju att frisyren kanske inte håller sig så fin hela kvällen och att sminket blir kladdigt och försvinner....Får se hur det blir. Det beror på hur mycket pengar det handlar om... Guld i mun
  • jenniejummie
    In Wonderland skrev 2011-05-12 01:21:04 följande:
    Hej,
    Salong Louise ligger på Adelsgatan i Visby. Men om du ska gifta dig i Roma så finns det kanske någon där i byn? Band kan vara rätt dyra (iallafall de vi hittade), Vårt kostar 15.000...Phuuu vad mycket, men det är något vi bestämde att vi skulle prioritera. Jag hittade många billigare band på fastlandet men i slutändan så skulle de blir dyrare att ta över då vi behövde betala transport och logi för dem. Det finns många DJs att hyra dock så det kan du säkerligen hitta ganska billigt. Annars är ju Spotify toppen!
    WOW!!! 15tusen, inte illa! Det är nästan hela vår budget...jag blir jätteavis!! Med ett schysst band så blir det ju en grym fest och jag tycker det är jätteviktigt med en bra fest! Kanske ska blinka lite med mina stora bruna för min blivande så kanske han öppnar plånboken lite extra  he he Drömmer Vad heter bandet förresten? Hur länge spelar dom då?

vet du var man hittar dj:s här på ön?
  • jenniejummie
    bluttis skrev 2011-05-12 21:19:07 följande:
    Jamen då har ni ju kommit långt i planeringern! Glad Så skönt! Vi fick ett bakslag här ikväll...stället där vi skulle vara på grillfesten hyr inte ut till oss! Så nu är vi tillbaka på ruta ett och har i princip ingen aning om vad vi ska göra. Kommer inte på något annat ställe där vi kan grilla. Funderar lite på om vi ska sätta upp ett partytält i Ireviken (om man får det, måste ju kolla i sånna fall). Får väl bli kallskuret istället för att grilla. Aningen stressad börjag jag bli...

Elinghem ligger upp på Norra Gotland i Hangvar socken. Inte långt ifrån Ireviken om du vet vart det är.

Sminkningen på studio blå tar dem 700 för, då ingår provsminkning. Håruppsättning från 1800 kr...vill man ha en provuppsättning så kostar det 200 kr. Mycket pengar, men jag känner att jag vill inte stressa med att försöka göra det själv och som du skriver, hur bra håller hår och smink om man gör själv? Nä, jag tänkte att jag lutar mig bak i stolen och låter någon som kan göra det!
    ajajaj! Men det måste ju finna ngt ställe på n.a gotland som kan hyra ut. Annars så är väl partytält bra?! Ni har ingen som kan grilla åt er då?
     Kappelshamn är väl inte så långt därifrån? Jag vet att Anne på Maven där har caterat (stavas det så) till många bröllop och hon är ju jätteduktig.
    Ni kan ju höra med dom på Astuen i Lärbro om de kan hyra ut. Pizzabuffé kanske? Flört
    Eller det kanske finns ngn bygdegård i närheten... Hoppas att det löser sig.

Shit vad dyrt!Guld i mun Oj, det är för mycket pengar för oss...Gråter Det hade ju varit JÄTTESKÖNT att bara luta sig tillbaka och smutta på ett glas bubbel och bara njuta!! ÅÅÅ vad avis jag blir!
  • jenniejummie
    IdaGotland skrev 2011-05-12 21:20:14 följande:
    Hej! Här är ännu en Gotlands-brud! :) Vårt datum är 26/5-2012, så vi har ett år kvar och har precis börjat skissa på hur vi vill har vår dag. Bestämt är att det blir i Eskelhems kyrka, eftersom att vi bor i socknen och festen blir i Smågårde Auktioners festlokal i Tofta. Resten av planeringen har vi ännu så länge bara pratat lite löst om. Jag har huvudet full av idéer, men får ta det lite lugnt så att jag inte skrämmer min M2b alltför mkt! ;) Är så spåns och exalterad över allt som komma skall!
    Vad skönt att ha så gott om tid! Då hinner du planera massor...och ångra dig massor..Skrattande Jag hade också ganska lång tid på mig i början och det har varit ganska mycket fram och tillbaka...

Blir det ett stort bröllop? Ska ni ha ngt tema? Hur många blir ni?

Ja visst är det otroligt!!! vi ska gifta oss!!! Wiiiiiiiiiiiiii Drömmer
  • jenniejummie
    In Wonderland skrev 2011-05-13 03:54:13 följande:
    Ja, det blev lite mer pengar än vi räknat med ... vi ville helst under 7000. Gick ju sådär bra :)

Bandet vi ska ha har gjort ett undantag för oss. De spelar inte längre på bröllop, men jag skulle rekomendera dig att ta kontakt med dessa två: www.dealmusic.se, www.dejavugotland.se (tror dejavu är billigare),

Annars hittar du DJs på www.pa-kompaniet.se och www.teknikproduktion.se 

Många av de band jag varit kontakt med spelar 3 x 45min

Hoppas du kan flirta till dig ett band eller DJ Flört
    Åååå tack för hjälpen, kanon!!!

Fy faan vad jag ska flirta.... he he!
Svar på tråden Bröllop på Gotland 2011