Inlägg från: bluttis |Visa alla inlägg
  • bluttis

Bröllop på Gotland 2011

Nej då! här är det en till gotlandsbrud!: ) 9 juli för våran del. Vi ska ha det väldigt enkelt...den närmsta släkten och några få vänner (barndomsvänner). Vart gifter ni er?

• bluttis
    jenniejummie skrev 2011-05-11 18:37:04 följande:
    Vi kommer också ha det ganska enkelt med de närmaste sörjande Flört
    Vi gifter oss i Roma kyrka. Från början var det bokat och klart uppe i Idre, där jag härstammar ifrån, men vi flyttade allt hit till ön ist.
    9 Juli är ju ganska snart! Hur långt har du/ni kommit i planeringen? Var gifter ni er?
    Ja du...kyrkan är bokad. Det är ävl ungefär så långt vi kommit i planeringen Cool Haha. Nä, vi vet ganska precis hur vi ska ha det, jag måste bara få tummen loss och beställa utsmyckningar och så. Och en brudklänningTyst Hade hittat en på nätet, och så när jag skulle beställa den igår så var den slut i min storlek!! Så nu vet jag inte vad jag ska ha för klänningRynkar på näsan.

Vi funderar på att ha grillfest utomhus (vi Barläst Kalklada) efter vigseln. Eller kallskuret. Inte helt säker. Men det lutar mer och mer åt grillfest. Blir väl lite kubbturnerning och andra lekar också! Vi gifter oss förresten i Elinghem Ödekyrka...

Hur går det för er då?? planerat länge?
  • bluttis

Jag ska förresten fixa hår och smink på Studio Blå, så jag kan ju återkomma med hur de var sen..:)

• bluttis
    jenniejummie skrev 2011-05-12 20:53:07 följande:

ÅÅå vilken otur m brudklänningen! jag har tur, min "bästis" Kyss ska sy min klänning och vi har hitta mönster och allt, ska bara få fingrarna ur och köpa tyg.
    Vi har kommit ganska långt (tror jag!) Obestämd kyrka, festlokal, musik, mat, dekorationer, brudbukett, ringar, näbb och tärnkläder, hår, dukning, inbjudn.kort, plac.kort + lite annat fix är på G. så det känns skönt.

Jag tycker att en grillbuffé låter jättebra. Skönt för gästerna att röra sig lite ist för en stillasittande middag...
    Var ligger Elinghem kyrka...? ALDRIG hört talas om, det låter väldigt fint!!
    Jamen då har ni ju kommit långt i planeringern! Glad Så skönt! Vi fick ett bakslag här ikväll...stället där vi skulle vara på grillfesten hyr inte ut till oss! Så nu är vi tillbaka på ruta ett och har i princip ingen aning om vad vi ska göra. Kommer inte på något annat ställe där vi kan grilla. Funderar lite på om vi ska sätta upp ett partytält i Ireviken (om man får det, måste ju kolla i sånna fall). Får väl bli kallskuret istället för att grilla. Aningen stressad börjag jag bli...

Elinghem ligger upp på Norra Gotland i Hangvar socken. Inte långt ifrån Ireviken om du vet vart det är.

Sminkningen på studio blå tar dem 700 för, då ingår provsminkning. Håruppsättning från 1800 kr...vill man ha en provuppsättning så kostar det 200 kr. Mycket pengar, men jag känner att jag vill inte stressa med att försöka göra det själv och som du skriver, hur bra håller hår och smink om man gör själv? Nä, jag tänkte att jag lutar mig bak i stolen och låter någon som kan göra det!
  • bluttis
    jenniejummie skrev 2011-05-14 10:41:40 följande:
    ajajaj! Men det måste ju finna ngt ställe på n.a gotland som kan hyra ut. Annars så är väl partytält bra?! Ni har ingen som kan grilla åt er då?
     Kappelshamn är väl inte så långt därifrån? Jag vet att Anne på Maven där har caterat (stavas det så) till många bröllop och hon är ju jätteduktig.
    Ni kan ju höra med dom på Astuen i Lärbro om de kan hyra ut. Pizzabuffé kanske? Flört
    Eller det kanske finns ngn bygdegård i närheten... Hoppas att det löser sig.

Shit vad dyrt!Guld i mun Oj, det är för mycket pengar för oss...Gråter Det hade ju varit JÄTTESKÖNT att bara luta sig tillbaka och smutta på ett glas bubbel och bara njuta!! ÅÅÅ vad avis jag blir!
    Åh tack för alla tips!! Vad är Austen för något? googlade men hittade inget... Vi var och åkte runt igår för att titta på ställen där vi kan vara. Var på Sigsarve strand (en stenstrand brevid Ireviken), var väldigt mysigt och avskilt, men knepigt att ta sig dit och inte så stor plats för ett partytält som vi i sådana fall tänkte ha. Var även i Kappelshamn, men hittade inget ställe där. Ireviken är ju jättefint, men jag antar att det är väldigt mycket turister där? Hamnade tillslut i Hideviken och det lutar åt det stället nu! Men det är så långt från kyrkan så vi funderar på att ha vigseln på strande då också i sådana fall...det blir kanske strandbröllop istället för i kyrkruin! Då kör vi på att grilla på stranden också : )

Någon som har koll på om man får sätta upp ett partytält på en allmän strand??

Ja, det är dyrt med frissan! Tänkte aboslut göra det själv först, för våran budget är inte stor. Men så erbjöd sig (eller jag frågade) en kompis att fota och hon skulle göra det gratis som en bröllopspresent, så då slapp vi betala 3000 för en annan tjej som skulle ha gjort det. Så då kände jag att jag kunde ta frissan istället. Men jag velar faktiskt fortfarande om det! Kanske försöker göra håret själv iaf. Vi får se! Men sminket överlåter jag till Studio Blå hur som helst, för det har jag inte riktigt koll på: P
  • bluttis

Någon som ätit på Lickershamnskrogen någon gång?? Och hur är restaurangen och maten i sånna fall?

• bluttis

Jaha...fick veta nu ikväll att tjejen som skulle sjunga på vigseln/dopet inte tänker göra det. Hon kom visst på att hon inte vågade.

Någon som vet någon billig som kan sjunga?? Känns som att det blir svårt att hitta någon med så här kort varselRynkar på näsan

• bluttis
    GuteCarra skrev 2011-05-19 15:22:46 följande:
    Hej tjejer!
    Här har ni en gotlänning till som går i bröllopsplaner. Vårat datum är inte förrän 16 juli 2012, men planerna (i mitt huvud) är redan i full gång ;)
    Såg att nån hade skrivit om band tidigare. Jag frågade faktiskt Dejavu (som nån länkade till), när dom spelade på Hp5 för nån helg sen vad dom brukade ta för ett spela på bröllop.
    Ca 8000:- Vet inte alls vad andra band tar. Men dom står helt klart med på våran "bandlista", dom var ju grymt bra om inte annat ;)

Bluttis- Visst var de du som skulle gifta dig i Elighems ödekyrka (stavas de så) ?
                Vi är lite inne på de också. Men har själv aldrig varit där, ÄN ;)
                Hur gör man med musik o ljud där? Måste man ordna allts sånt själv?
                Hur tänker ni ifall de börjar regna? För de finns väl inget tak hehe...har som sagt var inte varit där :p
    Hej! Va kul att ni funderar på elinghem: ) Jag ringde till Lärbro pastorat och bokade kyrkan genom dem, och hon jag pratade med sa att om det regnar så är vi i hangvar kyrka istället. Prästen kollar innan om hur vädret verkar ska bli och så är det han/hon som avgör... Jag skulle bli uppringd av en präst för att prata igenom allt (och har inte blivit uppringd än), så jag vet faktiskt inte hur man gör med musik, det är inget jag har tänkt på för vi tänkte bara ha någon som sjunger och spelar gitarr:) Det är en ganska liten kyrka, bara så att du vet ifall ni har tänkt bjuda mååånga till vigseln. Det går säket ordna iaf men det kanske blir lite trångt.... Har bara varit där en gång, tidigt i våras och jag tyckte det var jättefint där! Kan tänka mig nu när träden slagit ut att det är äääännu mysigare: ) Tror att jag ska ha lite bilder innifrån kyrkan ifall du vill se? hoppas bara att jag hittar dom i så fall: P
    Kosmoskissen skrev 2011-05-19 15:23:45 följande:
    Näe? Vad trist. Hon kanske behöver lite pepp bara? Annars kanske du kunde kontakta någon av de där som In Wonderland rekommenderade?
    Har ingen aning om vad de tar men fråga kostar inget iaf Glad
     Eller om den här tjejen har någon annan som hon kan föreslå eftersom det börjar bli lite ont om tid för er.
    In Wonderland skrev 2011-05-13 03:54:13 följande:
    Bandet vi ska ha har gjort ett undantag för oss. De spelar inte längre på bröllop, men jag skulle rekomendera dig att ta kontakt med dessa två: www.dealmusic.se, www.dejavugotland.se (tror dejavu är billigare),

Annars hittar du DJs på www.pa-kompaniet.se och www.teknikproduktion.se 
    Ja jättetrist... Det är ingen som jag har pratat med själv, utan en kompis som haft kontakt med henne (det är hennes kusin). I förrgår när min kompis kontaktade henne för att vi skulle kunna träffas och gå igenom låtarna, så sa hon att hon inte ville längre. Kunde hon inte sagt det tidigare? : / Men jag ska kolla vilka det var In Wonderland hade rekommenderat!: ) Min barndomkompis som ska bli gudmor till vår dotter samtidigt som vi gifter oss har en kille som sjunger och spelar (han har ett band)...jag har aldrig träffat honom och det känns lite dumt att fråga om han kan sjunga när dom ska komma som gäster till bröllopet och är här på semester samtidigt. Men jag kan ju alltid hoppas att han erbjuder sig när jag berättar läget för min kompis. Det ska nog ordna sig, men nu får det faktiskt vara bra med bakslag för migFlört och nu fattar jag varför folk börjar planera sina bröllop sisådär ett år före!! haha...jag begrep inte vad som skulle vara så svårt när vi bestämde oss i mars det här åretTungan ute
  • bluttis

Någon som skickat in hindersprövningen än? Skickar ni den till skattekontoret på Gotland? Står visserligen en adress på pappret, till Malmö...men det känns som att det kanske går fortare om man skickar den till det lokala? Verkar som att en del gör så.

• bluttis
    jenniejummie skrev 2011-06-14 19:08:31 följande:
    Har ingen aning!
    Man kanske kan åka förbi och lämna in den...?
    När ska man skicka in den?
    Det kan man nog göra! jag skickade in till malmöadressen iaf... Man kan skicka in tidigast 4 månader innan (hindersprövningen gäller bara 4 månader). Har hört att det ska ta ca 2 veckor att få tillbaka den, men man ska nog inte chansa och skicka för sent heller såklart:P Jag är nog ute i sista stund som vanligt!
  • bluttis
    Kosmoskissen skrev 2011-06-15 12:30:53 följande:
    JA idag åker vi över till Gotland och på lördag smäller det!! Börjar faktiskt känna mig skitnervös men samtidigt så himla förväntansfull.

Jag hittade ett genomskinligt/transparent paraply på Claes Olson, kanelbullar hade annars varit toppen ju Flört
    LYCKA TILL i helgen!!Skrattande
Svar på tråden Bröllop på Gotland 2011