Inlägg från: Kosmoskissen |Visa alla inlägg
  • Kosmoskissen

Bröllop på Gotland 2011

Hej på er! Här hoppar jag in med glädje Glad
    Vi ska också gifta oss på Gotland i sommar! Liter drygt en månad kvar faktiskt!! Vad kul att se fler som ska gifta sig där för det nästan som ett företag i sig att hitta aktuella gotlandstrådar här på BT.
    Vi bor tyvärr inte på Gotland längre så planeringen har skett från fastlandet med några besök på ön, senast förra helgen då vi spikade och bokade det mesta.

Vi ska gifta oss borgerligt den 18 juni i Visby, i St Clemens ruin. Festen efteråt ska hållas på Frimis, ett stenkast därifrån bara. Hjälp mig att be vädergudarna om fint väder, eller åtminstone uppehåll!

Hår och smink ska jag få på Studio blå jag med, precis som bluttis.
    Blommor har vi beställt från Irisdals på Hästgatan nära Österport. Tjejen där var jättetrevlig!
    Ringarna fixade vi faktiskt också i Visby, eller ja vi har inte fått dem än men de är beställda från Dicks guld och silver vid Österport.

Ska bli spännande att fortsätta följa hur det går för er andra och toppen att vi kan dela med oss av tips och erfarenheter =)

• Kosmoskissen
    In Wonderland skrev 2011-05-14 01:43:12 följande:
    Åh vad spännande att ditt bröllop är så snart! Vi var och kollade på Frimis. Det kommer bli super!! Börjar du bli nervös? Det kommer bli en strålande soldag :) Har inte Gotland mest soltimmar i Sverige, tror jag har läst det någonstans.
    JO jag börjar bli supernervös! Samtidigt tycker man att tiden kryper fram =) Jag hoppas verkligen att vädret blir bra! Annars får vi snabba på själva ceremonin och sen springa upp till Frimis haha!!
    Förra veckan var vi i Visby och för andra gången på Frimis och jag tror också att det kommer bli riktigt bra där! Kanske lite "stifft" med gubbarna på väggen och pelarna och så men våra gäster och vi är inte det så det jämnar ut sig Skrattande Lokalerna är vackra och trädgården utanför inte minst.
  • Kosmoskissen
    jenniejummie skrev 2011-05-15 19:38:13 följande:
    Ååååå vad häftigt! Bara knappt en månad kvar, jag vill också bara ha en månad kvar! Tiden sniglar sig fram.

Du kommer få en underbar dag tror jag! annorlunda med en ruin!S.t clemens är så fin.
    Håller mina små tummar för att er dag inte kommer regna bort!
    Tack tack Glad
    Hoppas det går bra med din planering, ju tidigare man är ute med att bestämma sig för saker desto bättre känns det ju närmare man kommer sin stora dag. November känns romantiskt tycker jag! Det är den tid på året då man behöver lite extra sånt!
  • Kosmoskissen
    bluttis skrev 2011-05-18 22:41:06 följande:
    Jaha...fick veta nu ikväll att tjejen som skulle sjunga på vigseln/dopet inte tänker göra det. Hon kom visst på att hon inte vågade.

Någon som vet någon billig som kan sjunga?? Känns som att det blir svårt att hitta någon med så här kort varselRynkar på näsan
    Näe? Vad trist. Hon kanske behöver lite pepp bara? Annars kanske du kunde kontakta någon av de där som In Wonderland rekommenderade?
    Har ingen aning om vad de tar men fråga kostar inget iaf Glad
     Eller om den här tjejen har någon annan som hon kan föreslå eftersom det börjar bli lite ont om tid för er.
    In Wonderland skrev 2011-05-13 03:54:13 följande:
    Bandet vi ska ha har gjort ett undantag för oss. De spelar inte längre på bröllop, men jag skulle rekomendera dig att ta kontakt med dessa två: www.dealmusic.se, www.dejavugotland.se (tror dejavu är billigare),

Annars hittar du DJs på www.pa-kompaniet.se och www.teknikproduktion.se 
  • Kosmoskissen

Nu måste jag fråga er; vi kom just på att vi nog behöver lite ljudförstärkning till vår kompis som ska sjunga under vigseln. Det "bara" han och hans akustiska gitarr och vi är ju ca 50 st och i en ruin så ljudet kan lätt blåsa iväg.

Jag har pratat med PA-kompaniet och har ett pris från dom för en enkel utrustning men det är ju inte billigt med tanke på att det faktiskt bara handlar om 1 sång.

Är det någon av er som har nåt annat tips på vem jag kan fråga, känner ni nån som har lite ljudutrustning att låna ut?

• Kosmoskissen
    jenniejummie skrev 2011-05-21 08:47:50 följande:
    Jag har börjat kolla lite på bordsplacering och det är ju verkligen inte det enklaste!
    Jag har ett ganska stort problem då både min mamma och pappa har gått bort. Hur ska bordsplaceringen se ut då??? Ngn som vet?
    Vi kommer att ha ett honnörs bord, men om vare sig mamma eller pappa sitter där så blir det ju två stolar som är tomma. Vem står "på tur" att fylla dom? Syskon? Tärna? Eller ska man bara göra honnörsbordet mindre?

Tacksam för svar!
    Jag tycker att ni kan ha dom som står er närmast alltså vänner och/eller övrig familj, vid honörsbordet. Vet inte hur många plaster ni har tänkt er  vid det bordet men antalet är ju inte det viktigaste egentligen.
    Ni kanske kan dela på din blivandes föräldrar, typ att du har din svärfar vid sidan och din partner har sin mamma vid sin sida och sen fyller ni på med de ni känner att ni vill ha där, syskon eller så.

Personligen kan jag tycka att man faktiskt inte måste följa det här med varannan man och kvinna vid bordet om man hellre känner att ens bästa tjejkompis står en närmare Glad
  • Kosmoskissen
    GuteCarra skrev 2011-05-20 18:12:25 följande:
    Var inne och kollade på Frimis hemsida precis. Såg ju jättemysigt ut :)
    Har ni bett dom om hjälp med allt, såsom dukning , mat osv?
    Finns det möjlighet att ha ett band som spelar där?
    O tillsist den stora frågan, Vad kostar de ;) ??
    Ja det är Matmuren som driver Frimis och restaurangen och ska man ha middagen där är det deras mat och bar som gäller. De har en fin meny tycker jag med mycket att välja bland. De dukar borden och serverar också. Om man är i den stora salen så finns det plats för band där.

Vi ska ha middagen i den stora salen och tårtan i den mindre salongen och medan vi äter den så ställer de i ordning i andra rummet för dans och så.

Servis och dukning och allt det där är inbakat i matpriserna, sen beroendes på hur länge man vill vara där tillkommer en extra avgift.
  • Kosmoskissen
    jenniejummie skrev 2011-06-01 23:12:42 följande:
    Nu är tyget till klänningen inhandlat...wihooo...nu börjar det bli påtagligt tycker jag, det händer grejjer nu!
    Det blir en offwhite-vit klänning med spetsarmar och ett litet släp. Min fina vän Kix ska sy den till mig. Kan inte riktigt fatta att jag snart ska få pröva min brudklänning, det är ju helt sjukt!!! Det börjar verkligen kännas som om det här bröllopet är på riktigt!! Skrattande

Hur går det för er?

{#emotions_dlg.flower}
    Låter jättefint! Är offwhite lite samma färg som ivory? Härligt att du har en kompis som kan sy åt dig =)

Det slog mig igår att vi gifter oss om 2½ vecka bara!! Förvånad Blev plötsligt himla nervös fast egentligen vet jag inte riktigt varför hehe!
    Vi har i princip gjort klar bordsplaceringen så det är bara en sorts översikt eller karta kvar att göra. Den ska sitta så att folk själva kan gå och kolla var de ska sitta. Om ingen lämnar återbud nu  sista sekund så blir vi 49 st, inklusive oss två då och två småttingar under 1 år.

Jag skulle väldigt gärna vilja få tag på ett genomskinligt paraply till oss, om det nu skulle bestämma sig för att regna på oss.. Nån av er som sett ett sånt eller vet var man kan köpa?
  • Kosmoskissen
    jenniejummie skrev 2011-06-14 19:07:14 följande:
    Vilket datum är det ni gifter er? Det borde vara i helgen eller?

Vet inget genomskinligt paraply...har bara ett med kanelbullar på  Skrattande
    JA idag åker vi över till Gotland och på lördag smäller det!! Börjar faktiskt känna mig skitnervös men samtidigt så himla förväntansfull.

Jag hittade ett genomskinligt/transparent paraply på Claes Olson, kanelbullar hade annars varit toppen ju Flört
  • Kosmoskissen
    bluttis skrev 2011-06-15 13:42:54 följande:
    LYCKA TILL i helgen!!Skrattande
    jenniejummie skrev 2011-06-15 20:15:34 följande:
    Hoppas att er dag blir precis som ni vill ha den. vågar du lägga ut lite bilder från bröllopet tror du?

Ett varmt lycka till på Lördag.

Leve brudparet, hipp hipp!!
    Tack ska ni ha!!
    Det blev så himla bra och lyckat på alla sätt och vis! Skrattande Vigseln i St Clemens var verkligen bra och det var sol nästan hela tiden.
    Maten på Frimis och servicen var kanon den med! Det viktigaste, förutom att man nu är gift, är att folk hela tiden säger att de hade det roligt och att stämningen var skön och avslappnad. Så det är mitt tips, slappna av och ha roligt!

Jättestort lycka till ni andra också. Kommer bli grymt!
  • Kosmoskissen
    jenniejummie skrev 2011-06-24 10:14:32 följande:

Jag har bestämt mig för att göra hår och smink själv. Kanske att ngn kan hjälpa mig med håret lite, det är ju lite svårt att få till själv bak... =)
    Den här uppsättningen gjorde jag på mindre än 20 min och utan tanke och idé, jag bara gjorde. Jag har varit orolig för att frisyren inte ska hålla en hel dag när man knåpar ihop den själv, men den här höll ända till klockan 03:00 när jag stupade i säng.

Tror ni att med lite övning och hjälp från ngn kan fixa en jättefin uppsättning?
    Jag ska ej ha blomma i håret på bröllopet utan slöja.
    Vad tror ni?
    vad tycker ni?

Glad Midsommar på er alla gutebrudar... Kyss
    Ser fint ut! Kommer ju bli många kramar och på Gotland blåser det ju och ni kanske ska ha dans etc. Bara du har gott om ordentliga nålar och mkt spray i håret kommer det säkert att hålla, det är ju kanon om man kan fixa det själv! Skrattande
Svar på tråden Bröllop på Gotland 2011