Inlägg från: jenniejummie |Visa alla inlägg
  • jenniejummie

Bröllop på Gotland 2011

bluttis skrev 2011-05-15 12:53:07 följande:
    Åh tack för alla tips!! Vad är Austen för något? googlade men hittade inget... Vi var och åkte runt igår för att titta på ställen där vi kan vara. Var på Sigsarve strand (en stenstrand brevid Ireviken), var väldigt mysigt och avskilt, men knepigt att ta sig dit och inte så stor plats för ett partytält som vi i sådana fall tänkte ha. Var även i Kappelshamn, men hittade inget ställe där. Ireviken är ju jättefint, men jag antar att det är väldigt mycket turister där? Hamnade tillslut i Hideviken och det lutar åt det stället nu! Men det är så långt från kyrkan så vi funderar på att ha vigseln på strande då också i sådana fall...det blir kanske strandbröllop istället för i kyrkruin! Då kör vi på att grilla på stranden också : )

Någon som har koll på om man får sätta upp ett partytält på en allmän strand??

Ja, det är dyrt med frissan! Tänkte aboslut göra det själv först, för våran budget är inte stor. Men så erbjöd sig (eller jag frågade) en kompis att fota och hon skulle göra det gratis som en bröllopspresent, så då slapp vi betala 3000 för en annan tjej som skulle ha gjort det. Så då kände jag att jag kunde ta frissan istället. Men jag velar faktiskt fortfarande om det! Kanske försöker göra håret själv iaf. Vi får se! Men sminket överlåter jag till Studio Blå hur som helst, för det har jag inte riktigt koll på: P
    Å det blir ju ett riktigt beachparty! Häftigt! Då kan ni ju ha sådana där stora eldar som man har sett på highschoolfilmer.. =) Det kommer bli hur bra som helst!

Hide är ju jättefint!

Jag vet inte om man får ställa upp tält varsom helst! Vem vet sånt?
     Det låter som ngn kommungrej! ring till växeln och fråga...

Astuen är en pizzeria/restaurang, fast det låter ju som om Hide är mysigare!
  • jenniejummie
    Kosmoskissen skrev 2011-05-13 11:38:49 följande:
    Hej på er! Här hoppar jag in med glädje Glad
    Vi ska också gifta oss på Gotland i sommar! Liter drygt en månad kvar faktiskt!! Vad kul att se fler som ska gifta sig där för det nästan som ett företag i sig att hitta aktuella gotlandstrådar här på BT.
    Vi bor tyvärr inte på Gotland längre så planeringen har skett från fastlandet med några besök på ön, senast förra helgen då vi spikade och bokade det mesta.

Vi ska gifta oss borgerligt den 18 juni i Visby, i St Clemens ruin. Festen efteråt ska hållas på Frimis, ett stenkast därifrån bara. Hjälp mig att be vädergudarna om fint väder, eller åtminstone uppehåll!

Hår och smink ska jag få på Studio blå jag med, precis som bluttis.
    Blommor har vi beställt från Irisdals på Hästgatan nära Österport. Tjejen där var jättetrevlig!
    Ringarna fixade vi faktiskt också i Visby, eller ja vi har inte fått dem än men de är beställda från Dicks guld och silver vid Österport.

Ska bli spännande att fortsätta följa hur det går för er andra och toppen att vi kan dela med oss av tips och erfarenheter =)
    Ååååå vad häftigt! Bara knappt en månad kvar, jag vill också bara ha en månad kvar! Tiden sniglar sig fram.

Du kommer få en underbar dag tror jag! annorlunda med en ruin!S.t clemens är så fin.
    Håller mina små tummar för att er dag inte kommer regna bort!
  • jenniejummie

Jag har börjat kolla lite på bordsplacering och det är ju verkligen inte det enklaste!
    Jag har ett ganska stort problem då både min mamma och pappa har gått bort. Hur ska bordsplaceringen se ut då??? Ngn som vet?
    Vi kommer att ha ett honnörs bord, men om vare sig mamma eller pappa sitter där så blir det ju två stolar som är tomma. Vem står "på tur" att fylla dom? Syskon? Tärna? Eller ska man bara göra honnörsbordet mindre?

Tacksam för svar!

• jenniejummie

tack för svar och tips!
     jag var in i bygdegården idag och kikade lite, räknade fönster och försökte klura på hur borden ska stå.
    Ett stort problem uppenbarade sig...väggarna är fruktansvärt fula!!!Skrikandes Gamla blommiga 80-tals tapeter och ful brun bröstpanel i skivor där en del av skivorna hade avskalad färg....HU!!! nu måste jag nog se om jag kan få tag på billigt vitt tyg och täcka skiten med.....Hej då budget!!!
     Det kanske blir billigare med vit färg från Rusta, jag kan måla om skiten kanske??!! Flört Oj, blev lite uppretad där... he he

• jenniejummie

Wiiii Har börjat pyssla med inbjudningskorten! tänkte skicka dem i slutet av Juli (gifter oss 111111)det kanske är lite tidigt men jag vill berätta för folk snarast!!! De enda som vet  är tärnan, bestman och min kusin. Berättade även för min mamma men hon gick bort i mitten av april. Inte ens våra barn vet ngt än...
     Vi tänker inte berätta för ngn mer förrens inbjudningarna dimper ner i brevlådorna runt om i Sverige! He he, det blir häftigt! Tänk alla telefonsamtal vi kommer att få när gästerna fått sina inbjudningar... Glad 
  • jenniejummie
    GuteCarra skrev 2011-05-22 19:02:25 följande:
    Ett tips är att köpa knoppa lakan från Ikea, 19:- st ;)
    Gud vad kul med överaskning!! Lycka till med korten.
    Åååå tack för tipset...KANON! Du räddade precis vår budget.

{#emotions_dlg.flower}
  • jenniejummie

Åååå idag har jag haft en ganska produktiv dag.

Bordsplaceringen är klar! (den tog nästan fyra timmar att göra...puh!)
    Jag  har skrivit öl/vin lista till middagen. Ska bara testa fram vilket vitt o rött vin vi ska ha.
    Kokat soppbas till en av våra förrätter. Skjuts in i frysen!

Det är så skönt att få saker gjorda så man slipper stå ett par veckor innan bröllopet och vara halvklar med allt. Jag vill inte stressa...

He he!!!
    Är det så här tjejer??

• jenniejummie

Nu är tyget till klänningen inhandlat...wihooo...nu börjar det bli påtagligt tycker jag, det händer grejjer nu!
    Det blir en offwhite-vit klänning med spetsarmar och ett litet släp. Min fina vän Kix ska sy den till mig. Kan inte riktigt fatta att jag snart ska få pröva min brudklänning, det är ju helt sjukt!!! Det börjar verkligen kännas som om det här bröllopet är på riktigt!! Skrattande

Hur går det för er?

{#emotions_dlg.flower}

• jenniejummie
    Kosmoskissen skrev 2011-06-02 11:49:38 följande:
    Låter jättefint! Är offwhite lite samma färg som ivory? Härligt att du har en kompis som kan sy åt dig =)

Det slog mig igår att vi gifter oss om 2½ vecka bara!! Förvånad Blev plötsligt himla nervös fast egentligen vet jag inte riktigt varför hehe!
    Vi har i princip gjort klar bordsplaceringen så det är bara en sorts översikt eller karta kvar att göra. Den ska sitta så att folk själva kan gå och kolla var de ska sitta. Om ingen lämnar återbud nu  sista sekund så blir vi 49 st, inklusive oss två då och två småttingar under 1 år.

Jag skulle väldigt gärna vilja få tag på ett genomskinligt paraply till oss, om det nu skulle bestämma sig för att regna på oss.. Nån av er som sett ett sånt eller vet var man kan köpa?
    Oj, jag vet inte om Ivory och offwhite är lika/samma...

Vilket datum är det ni gifter er? Det borde vara i helgen eller?

Vet inget genomskinligt paraply...har bara ett med kanelbullar på  Skrattande
  • jenniejummie
    bluttis skrev 2011-06-08 22:42:01 följande:
    Någon som skickat in hindersprövningen än? Skickar ni den till skattekontoret på Gotland? Står visserligen en adress på pappret, till Malmö...men det känns som att det kanske går fortare om man skickar den till det lokala? Verkar som att en del gör så.
    Har ingen aning!
    Man kanske kan åka förbi och lämna in den...?
    När ska man skicka in den?
Svar på tråden Bröllop på Gotland 2011