Inlägg från: jenniejummie |Visa alla inlägg
  • jenniejummie

Bröllop på Gotland 2011

Kosmoskissen skrev 2011-06-15 12:30:53 följande:
    JA idag åker vi över till Gotland och på lördag smäller det!! Börjar faktiskt känna mig skitnervös men samtidigt så himla förväntansfull.

Jag hittade ett genomskinligt/transparent paraply på Claes Olson, kanelbullar hade annars varit toppen ju Flört
    Hoppas att er dag blir precis som ni vill ha den. vågar du lägga ut lite bilder från bröllopet tror du?

Ett varmt lycka till på Lördag.

Leve brudparet, hipp hipp!!
  • jenniejummie

Jag har bestämt mig för att göra hår och smink själv. Kanske att ngn kan hjälpa mig med håret lite, det är ju lite svårt att få till själv bak... =)
    Den här uppsättningen gjorde jag på mindre än 20 min och utan tanke och idé, jag bara gjorde. Jag har varit orolig för att frisyren inte ska hålla en hel dag när man knåpar ihop den själv, men den här höll ända till klockan 03:00 när jag stupade i säng.

Tror ni att med lite övning och hjälp från ngn kan fixa en jättefin uppsättning?
    Jag ska ej ha blomma i håret på bröllopet utan slöja.
    Vad tror ni?
    vad tycker ni?

Glad Midsommar på er alla gutebrudar... Kyss
  • jenniejummie

nu händer det grejjer....

Hindersprövningen är skickad och godkänd...puh!
    Inbjudningarna kommer att komma fram imorgon, ingen vet ngt så det är väldigt spännande och se hur folk kommer att reagera.
    Viktnedgång påbörjad.
    Namnbyte, skickas in imorgon.
    Börjar få lite mer koll på hur vi vill ha det m dekorationer mm

Det är ju hur mycket som helst kvar att göra men en liten bit på väg iaf...

Hur går det för er Gutebrudar?

• jenniejummie
    Pysan88 skrev 2011-09-28 12:17:44 följande:
    Hej.
    Hittade den här sidan precis och blev så glad Glad.
    Vi ska gifta oss den 11/11-11 på gotland och det börjar närma sig med stormsteg och det känns som om inget är färdigt ännu.
    Vi kom på lite i sista sekunden att vi skulle ha just det datumet och i år.

Känner ni till någon bra sömmerska till att sy upp brudklänningen hos?
    Är det nån här inne som har tips på hur man ska sy om knoppa lakan till stolsöverdrag?
    Trubadur?

Många frågor Tungan ute
    Woe vad häftigt!! Var ska ni gifta er? Nä visst börjar man få PANIK!!! Sex veckor kvar (ungefär)...
    min tärna är utb.sömmerska så hon syr min klänning. Vet tyvärr ingen annan.
    Ang Knoppa så vet jag att jag sett det i ngn tråd här på bt. Gör en egen tråd och fråga, så får du säkert svar.
    Vi har Probono som trubadurer, 2 killar och 1 tjej. Hur mycket får trubaduren kosta?
    Fråga på du, det är ingen fara... =)
  • jenniejummie
    OlofssonMartina skrev 2011-09-28 17:23:33 följande:
    Heej!! Vi är ett gotländskt par som gifter oss 16e Juni -12! 
    Vad kul att äntligen hitta andra som gifter sig här på ön, Ellinghem ödekyrka är superfin, vi hade tänkt gifta oss där.. men tillslut valde vi att gifta oss på Åminne-stranden istället för det var det vi verkligen ville (strandbröllop)
     Vi har ganska klart för oss hur vi vill ha allt, det enda hittills som vi verkligen inte har en aning om är musiken och hur vi ska ta oss mellan vigselplatsen och festlokalen..
    Vår budget på ett band/musik är 3000kr.. och det hittar man inget band för känns det som.. så kanske får bli spotify istället..
    Ingen här som vill sälja knoppalakan till mig efter sitt bröllop? behöver minst 90st.. 
    Jag har en massa knoppa som jag vill bli av med efter bröllopet, vi kan hålla kontakt!
    Vi har ngr trubadurer som ligger runt 3000:-, vill du att jag ska höra med dom? De heter Probono, är 2 killar och 1 tjej.
  • jenniejummie
    Pysan88 skrev 2011-09-28 20:53:27 följande:
    Vi ska gifta oss i Norrlanda kyrka.. Ni då?
    Vet inte riktigt med kostnad på trubadur.
    Har ikväll pratat med en som ska göra maten så en grej mindre iaf :P.

Det är fullt upp kan man säga, har en liten bebis på 5månader och bröllopet, så det blir mkt planering på kvällarna.
    Ska försöka få iväg inbjudan imorrn iaf.

Det var en väldigt fin frisyr du hade gjort :). vet inte riktigt om jag ska få frisyren gjord hos en frisör eller om en kompis ska hjälpa mej.

Oj, blev nog ett virrigt inlägg, men det är så mkt i huvet just nu Tungan ute
    Vi gifter oss i Romakyrka, vi bor i Roma och jag sjunger i kören där, så det kändes naturligast. + att den är ju väldigt fin!

Förstår att det är mycket att tänka på, jag går snart upp i atomer!!!! =) Huvet sprängs snart!!!

Tack för komplimangen! Jag kommer nog inte att göra håret själv, har hittat en tjej som ev.ska göra smink o hår. Ska iväg och prova nästa vecka och det ska bli spännande!
  • jenniejummie
    OlofssonMartina skrev 2011-09-29 16:48:59 följande:
    Nu har jag fått tag i 70st lakan tror jag.. men behöver minst 30st till så självklart kan jag köpa ett par st!
    Okej, trodde inte det fanns någon som spelade så hade i stort sett gett upp..
    Är dem bra? några du känner? vi har en vän som är väldigt musikalisk, så tänkte kolla med honom nu i dagarna om han känner någon, annars låter det jättebra.. hör av mig om det när jag pratat med honom! :D 
    Jag har personligen inte hört dem, men de brukar spela på min blivandes restaurang. Jag har hört att de ska vara bra, jag får lämna en recension efter bröllopet... =)
    Ja, hör av dig!
  • jenniejummie
    ObestämdLev idag skrev 2011-09-30 08:48:18 följande:

Hej alla! Här är en till som ska slå till på Gotland. :D
    28/7 2012 gifter vi oss i St:Nicolaj ruin i Visby. Festen kommer vi att ha i Tofta bygdegård då vi bor i Tofta.

Vi kommer att ha ett rockigt bröllop med färger som svart, rött och vitt.
    Min klänning som jag väntar hem från ebay är vit och svart.
    Jag har köpt en massa dekoration till borden. Organzaband till stolarna.
    Nu ska jag bara ha tag i knoppalakan till stolarna.
    Jag har köpt skor och väska.
    Preliminärbokat bandet.
    Ska ha brudvisning på kvällen med eldshow. :D Ska bli grymt! :D
    Till mat ska vi ha buffé, helgrillat lamm med tillbehör av olika slag.

Vad roligt att följa fler som ska gifta sig på Gotland. :D

Å vad häftigt m rockbröllop! Ascoolt m eldshow. Vi har inte bestämt oss om brudvisning än. Tänk om man fixar en massa och så kommer det ingen...Obestämd Ska ni bjuda på ngt vid brudvisningen?
     Våra färger är svart rött och gult. Det kanske finns ngt efter bröllopet som du är intresserad av...har bla svarta löpare...
    Ni verkar ha kommit långt i planeringen, skönt!!! Tiden går sååå sjukt snabbt, så det är bra att vara ute i god tid...Jag börjar få lite lätt panik, 6v kvar och en massa kvar att fixa med.
  • jenniejummie
    Lev idag skrev 2011-10-06 09:26:59 följande:
    Jo jag har också tänkt på det där med att tänk om det inte kommer nån på brudvisningen. Men då jag har en del som frågat efter brudvisning redan. Så någon kommer det i alla fall. Jag vet inte om vi ska bjuda på något. Gotlandsdricke ska vi nog bjuda på. Och något alkoholfritt alternativ kanske. Det brukar ju bjudas på kringlor. Vet inte riktigt. Men ska prata med mormor och om kan baka. :D Så det blir nog i så fall gotlandsdricke o kringlor.

Igår pratade jag med en vän som spelar i metalband. De kommer att spela på festen, dock blandad musik :P Så gästerna inte försvinner för tidigt. hehe Men rock blir det och en del metalmusik för att göra karln och hans sida glad. :D
    I alla fall så vill jag ha den gotländska brudmarschen som in och utgångslåt. Men blivande har sagt blankt nej till fioler. Så nu kommer vår väns band (han ska även va en av marsalkarna) att arra om brudmarschen så vi får den på elgitarr.
    Det är sjukt bra med vänner som skriver musik! :D

Hur gör ni med stolarna?
    Jag har fått hem svarta organzalöpare från ebay och ska hämta ut mitt paket med svarta organzaband till stolarna från maxi idag. Men jag vill ha vita överdrag på stolarna. Typ knoppalakan som alla verkar använda. Hur gör ni?
    Hur ska er dekoration se ut?
    Väldigt roligt med liknande färgtema :D
    Min sambo gillar rapmetal....jag är sååå glad att han inte har försökt att få med det i kyrkan... =) Jag tror det blir skithäftigt med marschen m elgitarrer. vår utgångsmarsch är viva la vida på orgel, kan bli hur kul som helst!

Jag vet FORTFARANDE inte hur vi ska göra m brudvisning. det är ju ännu en grej att fixa med och jag vet int eom jag har tid... Vill isf ha gotlandsdricke och kringlor. Men om man ska ha dricke så måste man ju börja brygga nu..eller??

Jag har kommit i kontakt m en tjej som använde knoppa runt stolarna, så dem ska jag köpa av henne, tänkte även knyta svarta eller röda (el.blanda) rosetter runt stolarna, vi får se. Jag vet att Österdahls kök hyr ut stolsöverdrag. tror han tar 25:- för ostrukna och 50:- för strukna.
    Jag har målat konservburkar i rött och gult som jag har dekorerat med papper och band mm. I dem kommer vi ha ljus, blommor och sisal. PÅ borden kommer vi att strö ut lite bling och ha inramade kort på mig och min make =).
    Vår bordsplacering är gula loppor som jag har vikt... 60 jävla stycken.. Skrikandes, har fortfarande ont i tummarna..hehe
     Massor av ljus ska vi ha!!! I taket kommer vi fästa snören m vimplar på och ballonerg på snören.
    Väggarna klär vi in i knoppa och tyll. Puh, det kommer bli ett hästjobb!!!!
  • jenniejummie
    Lev idag skrev 2011-10-06 15:49:01 följande:
    Det låter jättebra alltihop! :D När är det  bröllopet är? Tänkte mest på de där med dricke o det. Jag har ingen aning om hur lång tid det tar och så, så tyvärr är jag nog ingen hjälp till det.
    Då kanske jag kan få köpa knoppa av dej då? När ni gift er och allt? :) Hur många gäster ska ni ha?

Var precis på maxi och hämtade ut paketet. Det va mina stolsband jag köpt. :D Köpte 100 stycken stolsband och 20 st organza löpare i svart. :D Har massa röd dekoration som jag köpt. Och förra helgen va jag inne på La vie och köpte fin, fina dekorationshjärtan där det står olika saker på tex Jag älskar dig, Amor Vincit Omnia, Live Love Laugh. Jättefina! :D Och även tvålar till toaletterna som ser ut som rosor. :D Superfina! La Vie har mycket fint och roligt att köpa. :D

Har ni förresten någon fotograf här nere som ni ska ha? Eller hur gör ni med fotograferingen?
    Vi gifter oss 111111.
    Självklart kan du få köpa knoppa av mig, jag tänkte "annonsera" ut lite saker efter bröllopet här i vår grupp så får vi se om det är ngn som är intresserad.
    Vi har 60 gäster.

Jag såg dom där rostvålarna, visst menar du dom som man kan bryta blad ifrån? Dom var supersöta!

Min syster ska fotografera oss, hon är en superduktig amatörfotograf m vursting objektiv, så det blir nog toppen!

Jag var hos min frisör och gjorde provuppsättning igår...det börjar kännas som om det är på riktigt nu!! HJÄLP!!!
    Min klänning blir färdigsydd denna vecka eller nästa =)
    Jag har beställt blommor i veckan, likaså tårta...gulp! Tusenlapparna rinner iväg... Ett tips är att göra en klok budget och sedan lägga på 50% till...hahaha!! Det är jättesvårt att hålla budget...iaf för oss... =)
Svar på tråden Bröllop på Gotland 2011