• Sebastiána

Hur mycket godis på gottebordet?

Ni som ska ha gottebord, hur mycket godias ska ni ha och hur många sorter? Vi kommer att ha bröllopstårtan som efterrätt, sen blir det nog inget mer (kanske korv och bröd, men det har vi inte bestämt än). På gottebordet tänker vi ha spettekaka, snacks och frukt förutom godis.

• Svar på tråden Hur mycket godis på gottebordet?
  • Loche

Samma funderingar har jag, så hoppas nån med erfarenhet av detta svarar. :)

• Jossis81

vårat godisbord ska gå i färgtemat , förutom chipsen:) Så det blir ljusrosa, vita och ljusgröna godisar. Har inte kollat va vi kan få tag på rikigt, men det blir bla ahlgrensbilar, mintkulor, drageehjärtan, marschmallows, bumlingar.

• Loche

Det enda jag har tänkt på är att om det är en väldigt varm dag så ska man nog vara sparsam med choklad och annat som kan smälta.

• förlovadflicka

Vi har inte riktigt tänkt på hur många sorter det blir och så, känns som att det beror på vad vi hittar! Ska iaf ta en sväng till gränna och köpa polkagrisar i lämpliga färger och stora klubbor (snygga som dekoration och barnen blir nog glada). Sedan köpte vi sådana där kärleksplopp som vi sparar. Vi ska nog köpa sådana där sea fruitspraliner också, ni vet sådana med olika nyanser av choklad. Finns i lösvikt på hemmakväll här, så det blir billigt men ser ändå festligt ut! :) Vet inte vad vi ska ha mer, tänkte åka runt till lite olika godisbutiker och köpa vad som känns bra :) Jo, just det, typ långa stänger som står i en vas hade varit nice också :D 

• Sebastiána

Vi har ju inget färgtema. Servetterna är marinblå och vita och vi dekorerar med grönt och eventuellt vitt (om det nu mot förmodan finns liljekonvaljer kvar).

Vi köpte också kärleksplopp, men de har ju helt andra färger...

• Lillskoj

Oj, "gottebord" är nytt för mig. Är det för barnens skull?

• förlovadflicka
    Lillskoj skrev 2011-05-10 22:34:22 följande:
    Oj, "gottebord" är nytt för mig. Är det för barnens skull?
    Nej, för alla :) Fast jag brukar personligen kalla det godisbuffé :P Googla på candy buffet och kolla bilder så förstår du varför vi ska ha det :) 
  • Sebastiána

Vi har inga barn på bröllopet. Det är till för alla. Vi kommer att ha godisbuffé + snacksbuffé + frukt och spettekaka.

Hmmm... ett halvt hekto per person, blir det för lite?

• Loche
    Sebastiána skrev 2011-05-11 08:23:06 följande:
    Vi har inga barn på bröllopet. Det är till för alla. Vi kommer att ha godisbuffé + snacksbuffé + frukt och spettekaka.

Hmmm... ett halvt hekto per person, blir det för lite?
    Inte en susning faktiskt,,, känner mig helt förvirrad när det gäller detta! :D
  • Sebastiána
    Loche skrev 2011-05-11 08:33:23 följande:
    Inte en susning faktiskt,,, känner mig helt förvirrad när det gäller detta! :D
    Kanske bättre att ta i. Man behöver ju inte hälla upp allt på en gång, och efter bröllopet behöver man ju inte hålla igen för att komma i klänningen
Svar på tråden Hur mycket godis på gottebordet?