• Sebastiána

Hur mycket godis på gottebordet?

Ni som ska ha gottebord, hur mycket godias ska ni ha och hur många sorter? Vi kommer att ha bröllopstårtan som efterrätt, sen blir det nog inget mer (kanske korv och bröd, men det har vi inte bestämt än). På gottebordet tänker vi ha spettekaka, snacks och frukt förutom godis.

• Svar på tråden Hur mycket godis på gottebordet?
  • Loche
    Sebastiána skrev 2011-05-11 08:42:38 följande:
    Kanske bättre att ta i. Man behöver ju inte hälla upp allt på en gång, och efter bröllopet behöver man ju inte hålla igen för att komma i klänningen
    Åh, för våran del så kan vi nog dela upp ev. överskott mellan våra åtta barn, visserligen vuxna, men gottegrisar ändå, haha! ;)
  • Humlan66

Vi ska ha godisbuffe och har köpt skålar som matchar färgtemat och ska ha påsar i färgtemat såklart  bredvid godiskålarna så gästrna kan plocka i själva då det är dags att gå hem =) .Hur mkt och vad för slags godis har vi inte bestämt ännu . Men så mycket hjärtan och grejejr som det bara går ska vi försöka med.

• durrasflikka

Har inte tänkt på att man kan ha godisbuffe/snacksbuffe, men tror ni att det blir för mycket med 3-rätters med dessert och sedan tårta + godisbuffe? Kommer inte vara någon under 18 år på vårt bröllop utom ev. ammandes spädbarn.

• moonlightgirl

Vi ska också ha ett gotte bord så jag hoppar in här.
    Vi ska köpa glasburkar på ikea som vi kan ha godiset i.
    Vi kommer att kolla runt lite o se vad som känns bra, vet inte alls om vi kommer att köra på i vårat färgtema eller inte eller om vi bara köper lite olika godissorter. Snacks ska vi också ha, chips, jordnötter, saltapinnar eller dyl.
    Frukt var också en bra idé så det ska vi också köra på.  =)

Mängden vet jag inte riktigt men vi får väl shoppa på oss lite så får vi se.

• durrasflikka

Det enda jag kan tänka mig att man ska passa sig för är godis/snacks som färgar av sig på fingrarna så att det finns en risk att kläder blir fläckiga..

• Sebastiána

Vi köpte vansinnigt mycket godis och snacks och det mesta blev över eftersom folk var så mätta efter middagen... Vi räknade med att det skulle bli för mycket, men tyckte "bättre för mycket än för lite"!

• Fröken Lindström

Vi har 8 sorters godis, och så chips. Vi ska ha det i snygga glasskålar i olika storlekar :)

• Emblas Mamma

Vi har köpt 3 kg lösgodis blandat och 3 påsar chips. inte så mycket ändå,
    Vi är 70 personer men kommer nog vara betydligt mindre vid den sena timman.
    Tror det kommer bli alldeles lagom!
    Jag är godisfreak och klarar mig inte utan =)

• nötmix

Jag ska baka kakor och maränger, macarooner, och även ha godis i olika glasskålar på ett "gottebord" i våra färger (tänk shabbychic...åh hatar det uttrycket..) men detta är mest för dekorationens skull samt att vi inte har någon dessert utan bara ska ha bröllopstårta. Jag tror som ovan att folk kommer att vara väldigt mätta men ändå det är snyggt!

• SloveP

Åh! Sådana här gammeldags karameller som man kan köpa på marknad.. Jag vill nog också ha godisbuffe.
  • nötmix
    SloveP skrev 2011-06-16 08:57:58 följande:

Åh! Sådana här gammeldags karameller som man kan köpa på marknad.. Jag vill nog också ha godisbuffe.
    Såna ska vi ha, fast inte i alla färger. Men mycket gammeldags, även polka i olika smaker:) Funderar även på att göra strutar som ska vara dekoration men samtidigt ett sätt för gästerna att "förvara/frakta" sitt godis. Små fat eller servetter kommer det också att finnas.
  • LindaochJohn

Vi ska oxå ha godisbord har vi tänkt! Glad

Ska ha godis i olika glasskålar o på fat.
    Jag såg någon som hade gjort någon slags pannacotta i engångsglas som de hade staplat upp på varandra oxå, funderar på något liknande..?
    Kommer bli lite chips o frukt oxå så klart!

• durrasflikka

Har blivit av med hela min favoritlista med olika inlägg här så får fixa ny igen så nu puffas många gamla inlägg upp av mig..

Svar på tråden Hur mycket godis på gottebordet?