• Pinkgrape

Ni som ska ha in- och utgångsmarsch på orgel...

Ja, ni som kommer ha in- och utgångsmarschen på orgel, och endast ni..

Vad kommer ni ha för låtar?

Kommer ni ha samma låt in som ut, eller olika?

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Ni som ska ha in- och utgångsmarsch på orgel...
  • Matilda Bäcker

Vi har olika.

Trumpet Volountary när vi går in (jag går in med min pappa) och Allegro från Drottningholmsmusiken när vi går ut

• Miceme

Vi kommer ha; brudkör ur lohengrin/Wagner som ingångs musik, och Underbart/Moreaus som utgång.

Du kan lyssna på lite olika på kyrkomusik.se

• Pinkgrape

Hehe ja, jag har lyssnat igenom alla på kyrkomusik.se flertalet gånger och det är inte mycket som jag riktigt gillar. Det är definitivt inget där som min blivande gillar, men han är bara butter :P hehe

Jag hade först tänkt mig Änglagård in och Underbart ut, men min blivande är inte överlycklig över det valet. Personligen tycker jag de är bra, då de är lite mer up-tempo och glada :)

• Miceme
    Pinkgrape skrev 2011-05-10 14:59:46 följande:
    Hehe ja, jag har lyssnat igenom alla på kyrkomusik.se flertalet gånger och det är inte mycket som jag riktigt gillar. Det är definitivt inget där som min blivande gillar, men han är bara butter :P hehe

Jag hade först tänkt mig Änglagård in och Underbart ut, men min blivande är inte överlycklig över det valet. Personligen tycker jag de är bra, då de är lite mer up-tempo och glada :)
    Vi hade lite samma kymmer, jag är ingen fantast utav underbart annars, men jag tyckte den lät väldigt bra på orgel.

En som jag också tycker låter fin som ingång är what a wonderful world.
  • Pinkgrape
    Miceme skrev 2011-05-10 15:02:53 följande:
    Vi hade lite samma kymmer, jag är ingen fantast utav underbart annars, men jag tyckte den lät väldigt bra på orgel.

En som jag också tycker låter fin som ingång är what a wonderful world.
    Nej, samma här, på orgel tyckte jag dock att den gjorde sig bra :)

Ja, den är väldigt fin, precis som en del andra, men vi vill helst ha någon som det är lite mer fart i. Verkar inte vara tvärenkelt att hitta dock.
  • Diamanten90

Hur länge på förhand har ni bestämt er? Min blivande vet ännu inte vilka han vill ha och vi gifter oss om lite på 2 veckor...

junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
  • Miceme
    Diamanten90 skrev 2011-05-10 15:08:14 följande:
    Hur länge på förhand har ni bestämt er? Min blivande vet ännu inte vilka han vill ha och vi gifter oss om lite på 2 veckor...
    Vi bestämde oss ca 1 månad innan så vi skulle hinna få vigselprogrammen.
  • Pinkgrape
    Diamanten90 skrev 2011-05-10 15:08:14 följande:
    Oj.. vi har ju fortfarande gott om tid på oss då i jämförelse. Vi gifter oss 13 augusti, men vi har fått veta att det är bra om vi bestämt oss till vigselsamtalet som är ca 1 månad före, eftersom den som ska spela gärna vill hinna öva och sådär.

Vi har just bestämt oss för vilka solosånger vi ska ha iaf :)
  • Miceme
    Pinkgrape skrev 2011-05-10 15:07:27 följande:
    Nej, samma här, på orgel tyckte jag dock att den gjorde sig bra :)

Ja, den är väldigt fin, precis som en del andra, men vi vill helst ha någon som det är lite mer fart i. Verkar inte vara tvärenkelt att hitta dock.
    Nej fart är kanske lite svårt på orgel. Det är svårt också när man int evet hur det kommer låta på orgel för det kan ju verkligen skilja sig. Som med Underbart där t.ex.
  • Pinkgrape
    Miceme skrev 2011-05-10 15:13:31 följande:
    Nej fart är kanske lite svårt på orgel. Det är svårt också när man int evet hur det kommer låta på orgel för det kan ju verkligen skilja sig. Som med Underbart där t.ex.
    Ja, precis. Vi kanske får köra på mina alternativ iaf, så får han väl hålla för öronen då :P

Det enda är att jag är rädd att det ska bli spretigt med all musik som är så olika i stil. Våra solosånger låter ju inget alls som tex Underbart och hur blir det när man då kastar in två pslamer i mixen där också. Men det kanske bara är jag som tänker på det. Ingen annan kanske ens uppmärksammar den saken.
Svar på tråden Ni som ska ha in- och utgångsmarsch på orgel...