Inlägg från: Pinkgrape |Visa alla inlägg
  • Pinkgrape

Ni som ska ha in- och utgångsmarsch på orgel...

Ja, ni som kommer ha in- och utgångsmarschen på orgel, och endast ni..

Vad kommer ni ha för låtar?

Kommer ni ha samma låt in som ut, eller olika?

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Ni som ska ha in- och utgångsmarsch på orgel...
  • Pinkgrape

Hehe ja, jag har lyssnat igenom alla på kyrkomusik.se flertalet gånger och det är inte mycket som jag riktigt gillar. Det är definitivt inget där som min blivande gillar, men han är bara butter :P hehe

Jag hade först tänkt mig Änglagård in och Underbart ut, men min blivande är inte överlycklig över det valet. Personligen tycker jag de är bra, då de är lite mer up-tempo och glada :)

• Pinkgrape
    Miceme skrev 2011-05-10 15:02:53 följande:
    Vi hade lite samma kymmer, jag är ingen fantast utav underbart annars, men jag tyckte den lät väldigt bra på orgel.

En som jag också tycker låter fin som ingång är what a wonderful world.
    Nej, samma här, på orgel tyckte jag dock att den gjorde sig bra :)

Ja, den är väldigt fin, precis som en del andra, men vi vill helst ha någon som det är lite mer fart i. Verkar inte vara tvärenkelt att hitta dock.
  • Pinkgrape
    Diamanten90 skrev 2011-05-10 15:08:14 följande:
    Hur länge på förhand har ni bestämt er? Min blivande vet ännu inte vilka han vill ha och vi gifter oss om lite på 2 veckor...
    junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
    Oj.. vi har ju fortfarande gott om tid på oss då i jämförelse. Vi gifter oss 13 augusti, men vi har fått veta att det är bra om vi bestämt oss till vigselsamtalet som är ca 1 månad före, eftersom den som ska spela gärna vill hinna öva och sådär.

Vi har just bestämt oss för vilka solosånger vi ska ha iaf :)
  • Pinkgrape
    Miceme skrev 2011-05-10 15:13:31 följande:
    Nej fart är kanske lite svårt på orgel. Det är svårt också när man int evet hur det kommer låta på orgel för det kan ju verkligen skilja sig. Som med Underbart där t.ex.
    Ja, precis. Vi kanske får köra på mina alternativ iaf, så får han väl hålla för öronen då :P

Det enda är att jag är rädd att det ska bli spretigt med all musik som är så olika i stil. Våra solosånger låter ju inget alls som tex Underbart och hur blir det när man då kastar in två pslamer i mixen där också. Men det kanske bara är jag som tänker på det. Ingen annan kanske ens uppmärksammar den saken.
  • Pinkgrape
    Syrinx skrev 2011-05-10 15:23:33 följande:
    Jag tror inte alls att det blir spretigt! Psalmer är ju alltid psalmer, även om det finns olika stilar på dem förstås. Om det blir Änglagård och Underbart för er, om nu din blivande tycker det blir okej, så är ju de i samma folkliga stil. 

Vi skulle haft orgel både in och ut, och isåfall två olika marscher, men nu ska min pappa skriva en brudmarsch till oss som han spelar på fiol när vi går ut. In ska vi gå till Mendelssohns brudmarsch. Fast det fick jag kanske inte skriva?  
    Jo, att de två går i liknande stil tycker jag ju och klart att psalmer alltid är psalmer. Tänkte mer på våra val av solosånger som är The Wannadies - You and med song och Katie Melua - Nine million bicycles

Men oj, vad roligt att att han ska skriva en brudmarsch till er! :D

Haha nä, den är förbjuden! ;P
  • Pinkgrape
    mikaela86 skrev 2011-05-13 09:37:56 följande:

" target="_blank">

detta är väldigt bra, vi kommer ha denna Viva la vida-coldplay som utgångsmusik eftersom vår son kom ut till denna låt =))
    Den tycker jag är fin :)
  • Pinkgrape
    Sebastiána skrev 2011-05-13 11:44:08 följande:
    Jag tror inte ni behöver tänka på att det blir spretigt. Som gäst/kyrkobesökare tänker man nog inte på det i alla fall.

Ni behöver ju inte ta någon låt från Kyrkomusik,nu. Ni kan ju ha något helt annat, bara det är OK med prästen och kantorn kan och vill öva in den (ni måste fixa noter om inte kantorn har också). Det finns ju de som haft en gospelkör som sjungit ingångsmarschen och man kan låta någon som kan spela flöjt spela den.
    Nej, precis.. är nog bara jag som tänker på det faktiskt.

Hehe nej, men det är så enkelt där då man kan höra direkt ungefär hur det låter på orgel :) Försöker annars hitta pianoversioner av låtar jag funderar på, då får man en bättre känsla för hur det kan låta. Vi vill ju helst ha på orgel :)
  • Pinkgrape
    Sebastiána skrev 2011-05-13 13:38:18 följande:
    Ja orgel är fantastiskt mäktigt och fint tycker jag också
    Ja och speciellt när det är en stor kyrka och en stor orgel, då låter det riktigt häftigt tycker jag :)
Svar på tråden Ni som ska ha in- och utgångsmarsch på orgel...