Skogsblomma skrev 2012-04-29 07:32:41 följande:
Jag handlar från partihallarna och om hon handlar billigare än mig så handlar hon sista dagen innan dem får nya blommor, då sätter dem ihop en vagn åt dig för reducerat pris. Men då har ju blommorna stått hos grossisten i typ 4 dagar....
Jag menar inte att det är fel att sälja blommor billigt. Men jag tycker inte om att man som florist inte tar betalt för sitt arbete, och då menar jag allt man gör i butiken. Man ska slå på sin arbetstid, det gör alla andra hantverkare. Det är liksom inte bra för branchen enligt mig.
Jag har aldrig besökt Linneas blomsterhörna, men ska ta en kik en dag. Jag hoppas verkligen att ni som beställer blommor av henne blir nöjda och att blommorna håller.
När jag jobbar så tar jag betalt precis vad det ska kosta, matrial plus arbetstid. Självklart jobbar jag efter budget. Man kan göra väldigt mycket fint för under tusenlappen även om jag tar betalt för min tid.
Klart jag tycker man ska ta betalt för sin arbetstid. Men har aldrig besökt blomsterbutiken så vet inget om den förutom de folk skrivit här. Så ska besöka den nu i maj och titta :)