• Sebastiána

För många inbjudna, vad gör jag nu?!

Syrinx skrev 2011-05-11 22:23:49 följande:
    Åh, jag lider med dig! Fästmannen sitter här bredvid och håller med - idiotiskt beteende, menar han. Jag tänker som så, att ert OSA har gått ut. Till de som inte har svarat i tid, utan eventuellt ringer nu i dagarna, får ni helt enkelt säga att "vi är ledsna, men OSA har gått ut och vi har redan bokat all mat/gjort bordsplacering/bjudit in nya gäster (hitta på lite bara!) och därför kan ni tyvärr inte komma". Självklart är det tråkigt, men jag tycker också att folk måste OSA i tid!!! Dessutom blir det ju en möjlig lösning till ert problem - och så hoppas jag verkligen att din blivande lär sig något av detta! 
    Vi hade 20 c.a som inte O.S.A-de i tid. Ingen av dessa tackade ja (också lååånga avstånd). Annars tycker jag att detta är en bra lösning såvida man inte är rädd att stöta sig med någon av dem. Jag fattar inte varför det ska vara så svårt att svara i tid!
  • Sebastiána
    11juni2011 skrev 2011-05-11 23:10:48 följande:
    Egentligen hade jag velat göra så, skita i att höra av sig. Men den lilla kontrollfreaken i mig vill så gärna veta om det blir 20 gäster mer eller mindre, för jag kan tänka mig att folk helt sonika dyker upp på bröllopsdagen, och det känns ju astrist att be dom åka när dom har kommit då långt!

Det känns liksom inte ens som vett och etikett att höra av sig, det är vanligt hyfs. Man ska bara göra det.
    För mig är vett och etikett väldigt ofta samma sak som vanligt hyfs.
Svar på tråden För många inbjudna, vad gör jag nu?!