• awarwen

För många inbjudna, vad gör jag nu?!

När vi hade fyra dagar kvar till osa gick ut, så hade 40 personer inte hört av sig alls.
    Jag höll på att få krupp, men min syster sa att jag skulle hålla mig lugn. De hade ju trots allt till sista dagen på sig att höra av sig och alla var inte lika "väluppfostrade" som jag, sa hon. Skrattande
    Dagarna gick och nu började även min M2B att bli irriterad, speciellt eftersom han märkte att det mest var hans sida som inte hörde av sig. DÅ får han veta att de hört av sig till hans mamma! hahaha - jag trodde hans huvud skulle lossna. När osa hade gått ut så var det ändå 3 familjer som inte hade hört av sig. De ringde han helt sonika upp och frågade hur de egentligen hade tänkt sig. Första familjen ringde på stört dit de skulle anmäla sig, men bad inte om ursäkt för att de hade glömt. Familj nr två blev helt förskräckta för de trodde att de hade anmält sig och att allt var lugnt. Den tredje familjen är vi lite försiktiga med, för de har varit med om en olycka för ett tag sedan och frun i familjen mår tydligen psykiskt dåligt efter det. Vi har sagt som så att vi är förberedda om de kommer ändå.

Här på BT verkar alla blivande brudar rörande överens om att man hör av sig i tid, men ute i samhället verkar det sämre ställt. Har de aldrig varit på bröllop tidigare? Vet de kanske inte vad osa betyder? Eller är de helt enkelt bara nonchalanta och inte anser att sånt är viktigt?
    Det må vara hur det vill med den saken, men... jag personligen tycker att det är lite respektlöst för den eller de som ska försöka planera.

Hoppas det löser sig för alla er som inte har fått alla svar ännu.
    Själv har jag precis NU fått ihop bordsplaceringen och för det är jag såååå happy. Solig

Svar på tråden För många inbjudna, vad gör jag nu?!