Näckrosbarnet skrev 2011-05-13 11:39:53 följande:
Jag personligen tror inte på att såna dieter är bra för kroppen. Det bästa sättet att gå ner på är att äta va tredje timme och sen ut och gå 20-60 min om dagen.
Matförslag:
07.00 frukost.
-en tallrikfil, en smörgås/käckebröd och ett glas juice/kaffe/thé
10.00 En frukt
13.00 lunch/middag
16.00 frukt el. ett varmt mål
19.00 frukt med kvällsmat
Varför man äter så ofta är ju för att kroppen inte ska hinna bli hungrig och så fort kroppen bli hungrig och den inte tro att den ska få mat tro den att man svälter. Och om det ta tid till nästa mål mat man får kan kroppen går upp istället föra att man gå ner.
( Forumtråden kanske är gammal men jag testar skriva ändå )
Själv har jag nyligen börjat äta Naturdiet drinkmixar.
Jag tänkte nämna det att en kvinna ska rekomenderat äta dem 5 ggr/dag.
Alltså lika så som 5 lågkalori-fyllda måltider, men med all näring du behöver så länge man äter alla 5.
Äter man frukost sen frukost . säg 9.30, så äter man såklart nästa mål när man är hungrig.
Vilket jag har testat.
Åt jag 9.30 blev jag hungrig som ovanstående nämner. var tredje timme :
9.30
11.30
13.30
15.30
17.30
Även med sen frukost "Hinner man" innan den rekomenderade sägnen "Ät ingen mat efter kl 18."
Det här fungerade som ett alarm. Nästan samma klockslag varje gång. runtom halvtiden var tredje timme. Kropen säger till själv, Det tar ett tag att vänja sig. Det står på förpackningen att man minst ska dricka 1,5L utöver drinkarna. Vilket jag försöker hålla.
Men utöver Det så går det nästan inte för jag blir så mätt.
Speciellt om jag blandar med mjölk.
Så som jag är ganska kännslig mot mjölkprodukter har inte jag köpt mjölk så ofta förut, men jag tänkte " Äh jag testar att blanda hälften hälften så blir det inte så blaskigt i alla fall"
Jag tycker det är lite godare än vatten. Jag vet inte om det gör någonting med formulan men jag är inte så petig heller. Så som jag dricker Naturdiet drinkmixar pga avvänjning från socker.
Så som Många tycker att Naturdiet mixarna smakar havre, ta tillexempel Chokladsmaken, som jag personligen kallar havregröt.
Den behöver inte alls vara så!
Om man inte är snål kan man Blanda med mjölk. Men då måste man ha 0,5L så som det bli tjockare!
Jag brukar blanda 50/50 med mjölk & vatten.
Så som laktorfria mjölkar är någorlunda kända för att vara riiiiiktigt söta, så täcker det havresmaken och det smakar Som riktigt god och nästan lite gräddig Choklad ! :)
Ett mjölkmärke är Norrmejeri, som är en litersmjölkar med Blå - Vit förpackning. Med den kännar man ingenting av gröt-smaken och jag skulle tro att den fungerar jättebra till andra Dietdrinkar också.
www.norrmejerier.se
Nu kanske inte alla har den mjölken i sin affär, jag vet inte . Men jag rekomenderar den strongt ! :D
Sen kan man ju häva ner lite grädde också, om man vill lyxa till det litegrann ?
För o tala om viktnedgång så har jag inte märkt någonting. men bara innne på 3-4 dagen och jag vet väl att Många går ofta inte ned de första 1,5 veckan, endel rasar Bara massa vatten.
Som sagt så måste kroppen ofta vänja sig vid förändringen ! :)