• nyckelhål

Naturdiet- inte gått ner ett enda gram efter 3 dagar, varför?

ja som rubriken säger så har jag kört med naturdiet i tre dagar strikt nu och druckit litervis med vatten varje dag men inte gått ner ett endaste litet gram ännu. Är det någon som har någon aning om vad det kan bero på?

är det vattnet som gör att jag inte går ner, har inte druckit så mycket vatten innan, max 1 liter per dag mot nu då jag dricker 3 liter per dag ungefär. alltså att det lagrar sig i kroppen eller nåt?

funderar på att börja med vanlig kost istället, har ingen lust att dricka dyra shakers om det inte gör någon skillnad nämlinge... men tänkte kasta in en fråga här iaf, här får man alltid så bra hjälp! :)

• Svar på tråden Naturdiet- inte gått ner ett enda gram efter 3 dagar, varför?
  • Loche

Jag vet inte, men alla metoder funkar ju inte på alla. Och vissa kroppar ställer in sig på svält och sparar allt de kan när man plötsligt ändrar till t ex ett betydligt lägre kaloriiintag. Sen måste man få i sig en viss mängd fett för att förbränna åxå. Nu vet jag inte hur sammasättningen är just på Naturdiet, har aldrig provat det själv,,, få se om nån mer insatt svarar.

• Pinkgrape

Vad konstigt. Själv rasar jag i vikt när jag kör sådant väldigt strikt. Brukar droppa ca 3-4kg/vecka. Men det kan jag ju iofs säga, att första veckan går trögast. Det är som att kroppen måste komma igång och ställa in sig på det nya och för min del har det bara sagt poff efter ca 5-6 dagar och då har det hela kommit igång. Men det är ju säkert väldigt olika från person till person det där.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • nyckelhål

Loche: ja men tack för ditt svar, kan kanske vara så då...hmm...

Pinkgrape: Ja det är så jag önskar att det ska vara. Men menar du att du inte gick ner så mkt den första veckan men att det sedan satte igång?

• Pinkgrape
    nyckelhål skrev 2011-05-13 10:41:33 följande:
    Loche: ja men tack för ditt svar, kan kanske vara så då...hmm...

Pinkgrape: Ja det är så jag önskar att det ska vara. Men menar du att du inte gick ner så mkt den första veckan men att det sedan satte igång?
    Ja, precis.. och sen kunde det ibland gå ett par dagar igen innan jag såg resultat. Det var inte så att varje dag jag ställde mig på vågen så hade jag gått ner ett kilo. Det går ett par dagar, så ser man skillnad, står still ett par dagar osv.

Personligen tycker jag dock att de där shakesen smakar så illa, så jag ger alltid upp efter 3 veckor sisådär :P Nu kör jag på nutrilett-bars till frukost och lunch och en nyttig middag med vanlig mat :)
  • Näckrosbarnet

Jag personligen tror inte på att såna dieter är bra för kroppen. Det bästa sättet att gå ner på är att äta va tredje timme och sen ut och gå 20-60 min om dagen.

Matförslag:

07.00 frukost.
    -en tallrikfil, en smörgås/käckebröd och ett glas juice/kaffe/thé

10.00 En frukt

13.00 lunch/middag

16.00 frukt el. ett varmt mål

19.00 frukt med kvällsmat

Varför man äter så ofta är ju för att kroppen inte ska hinna bli hungrig och så fort kroppen bli hungrig och den inte tro att den ska få mat tro den att man svälter. Och om det ta tid till nästa mål mat man får kan kroppen går upp istället föra att man gå ner.

Alis volat propriis
  • Pinkgrape
    Näckrosbarnet skrev 2011-05-13 11:39:53 följande:
    Jag personligen tror inte på att såna dieter är bra för kroppen. Det bästa sättet att gå ner på är att äta va tredje timme och sen ut och gå 20-60 min om dagen.

Matförslag:

07.00 frukost.

10.00 En frukt

13.00 lunch/middag

Varför man äter så ofta är ju för att kroppen inte ska hinna bli hungrig och så fort kroppen bli hungrig och den inte tro att den ska få mat tro den att man svälter. Och om det ta tid till nästa mål mat man får kan kroppen går upp istället föra att man gå ner.

Alis volat propriis
    Fast det funkar INTE ALLS för mig ;P
  • nyckelhål

Matförslag:

07.00 frukost.

10.00 En frukt

13.00 lunch/middag

Alis volat propriis
    Jo jag vet, det är ju absolut det bästa men jag har gått ner 20 kg genom att äta bra och motionera men nu har motivationen trytit och syrran ska gifta sig om en månad så tänkte köra en liten kortare kur med naturdiet 1-2 veckor bara för att få en liten kick att komma igång ordentligt igen!
  • Mirjami

AKTA AKTA AKTA!!! Har du sett alla nyhetsrapporteringar om vattenförgiftning med dessa metoder? Ta en enklare och bättre metod- Byt ut vitt mot brunt= långsammare kolhydrater. Mer protein= mer kött på tallriken. Mindre tallrikar, tugga noooga och ät långsamt. Promenera, löp, cykla, simma. Det räcker med en kvart om dageni början, en kvart alla har tid att ta sig (skippa tv:n och tiden finns)! Det kommer ge resultat. När du vant dig vid detta så trappa upp träningen och minska ner mer på kolhydraterna. Fortsätt så i framtiden och din kropp kommer tacka dig. Själv gick jag ner från 85.5 kilo till 69 på ett år, varav de 4 sista kilorna de sista 9 månaderna, alltså 12.5 kilo på tre månader genom att göra ovanstående. 4 kilo på 9 månader låter lite, men jag har byggt muskler då för att öka min förbränning också. Från storlek 48- 42 på tre månader och nu har jag storlek 38!!! Var mycket lättare än jag trodde och jag unnar mig fortfarande gotter på helgerna!

• Rebbak

tror inte heller på sånna där dieter. Säkert inte nyttiga för kroppen heller.

Det finns bara ett sätt att gå ner i vikt på och det är fler kalorier ut än in.  Långsamma kolhydrater så mättnadskänslan håller i längre, mer protein som också håller mättnaden. Sen gäller det att träna.

Funkar för alla, jag lovar!!

• Kattpoet

3 litre vatten  är mer vatten din kropp behöver om du nu inte ute och svettas en hel del, inte underligt att du inte går ner, du  håller ju på att sabba din elektrolyt balans i kroppen.

• Mirjami
    Kattpoet skrev 2011-05-13 15:21:14 följande:
    3 litre vatten  är mer vatten din kropp behöver om du nu inte ute och svettas en hel del, inte underligt att du inte går ner, du  håller ju på att sabba din elektrolyt balans i kroppen.
    Ja, det är det som är vattenförgiftningen det talas om nu. Man späder ut natriumhalterna och sånt så att man hamnar i kramptillstånd. Spruckna tarmar har också skett! Ok, jag har naturdiet själv, men bara som mellanmål ibland när jag inte hinner fixa ngt nyttigare. Två till tre ggr i veckan tarjag en shake bara. Är bättre än en kolhydrat stinn smörgås som mellanmål och man slipper gå småhungrig till middagen.
  • Blivande fru Swärdh

Matförslag:

07.00 frukost.

10.00 En frukt

13.00 lunch/middag

Alis volat propriis
    Jag är helt inne på ditt spår. Tror  inte heller på bantning.
    Allt handlar om att äta bättre/nyttigare och röra på sig. Du behöver inte gå till gymmet, du behöver bara gå minst en timme dagligen för att nåt ska börja hända. Och INTE små äta men unna sig en dag i veckan att äta precis vad man vill. Annars känner jag folk som gått ner 20 kg med viktväktarna och viktklubben. Då får man äta vad man vill men man räknar poäng. Lycka till!
  • Näckrosbarnet

om man gå ner mycket på kort tid oxå kommer det bara att slå tillbaka med det dubbla. Det jag menar är att gå man ner tex 5 kg på 1-2 veckor kommer du snart gå upp dem igen plus 5 kg till. Det är så kroppen funkar. 

Alis volat propriis
  • Näckrosbarnet
    Pinkgrape skrev 2011-05-13 11:47:19 följande:
    Fast det funkar INTE ALLS för mig ;P
    När du äter, äter du fett mat eller mager?
    Alis volat propriis
  • Nova708

Matförslag:

07.00 frukost.

10.00 En frukt

13.00 lunch/middag

Alis volat propriis
      (   Forumtråden kanske är gammal men jag testar skriva ändå )

Själv har jag nyligen börjat äta Naturdiet drinkmixar.
    Jag tänkte nämna det att en kvinna ska rekomenderat äta dem 5 ggr/dag.
    Alltså lika så som 5 lågkalori-fyllda måltider, men med all näring du behöver så länge man äter alla 5.

Äter man frukost sen frukost . säg 9.30, så  äter man såklart nästa mål när man är hungrig.
    Vilket jag har testat. 
    Åt jag 9.30 blev jag hungrig som ovanstående nämner. var tredje timme :
    9.30
    11.30
    13.30
    15.30
    17.30

Även med sen frukost "Hinner man" innan den rekomenderade sägnen "Ät ingen mat efter kl 18."
    Det här fungerade som ett alarm. Nästan samma klockslag varje gång. runtom halvtiden var tredje timme. Kropen säger till själv, Det tar ett tag att vänja sig.  Det står på förpackningen att man minst ska dricka 1,5L utöver drinkarna. Vilket jag försöker hålla.
    Men utöver Det så går det nästan inte för jag blir så mätt.

Speciellt om jag blandar med mjölk.
    Så som jag är ganska kännslig mot mjölkprodukter har inte jag köpt mjölk så ofta förut, men jag tänkte " Äh jag testar att blanda hälften hälften så blir det inte så blaskigt i alla fall"
    Jag tycker det är lite godare än vatten. Jag vet inte om det gör någonting med formulan men jag är inte så petig heller. Så som jag dricker Naturdiet drinkmixar pga avvänjning från socker.

Så som Många tycker att Naturdiet mixarna smakar havre, ta tillexempel Chokladsmaken, som jag personligen kallar havregröt.
    Den behöver inte alls vara så!
    Om man inte är snål kan man Blanda med mjölk. Men då måste man ha 0,5L  så som det bli tjockare!
    Jag brukar blanda 50/50 med mjölk & vatten.

Så som laktorfria mjölkar är någorlunda kända för att vara riiiiiktigt söta, så täcker det havresmaken och det smakar Som riktigt god och nästan lite gräddig Choklad  ! :)

Ett mjölkmärke är Norrmejeri, som är en litersmjölkar med Blå - Vit förpackning. Med den kännar man ingenting av gröt-smaken och jag skulle tro att den fungerar jättebra till andra Dietdrinkar också. 

www.norrmejerier.se
    Nu kanske inte alla har den mjölken i sin affär, jag vet inte . Men jag rekomenderar den strongt ! :D

Sen kan man ju häva ner lite grädde också, om man vill lyxa till det litegrann ?

För o tala om viktnedgång så har jag inte märkt någonting. men bara innne på 3-4 dagen och jag vet väl att Många går ofta inte ned de första 1,5 veckan, endel rasar Bara massa vatten.
    Som sagt så måste kroppen ofta vänja sig vid förändringen ! :)
  • InFutureMrsJ

Kör också en liten kur med naturdiet (både jag och sambon).. vi började i torsdags o har båda gått ner 4 kg sen dess =) Så för vissa funkar det och för vissa andra inte... 

• Tooie

rör du på dig också? för jag kan säga att du måste gå en hel del promenader och träna för att det ska hända något. Dessutom om du inte kör styrka kommer du bara tappa muskler i stället för fett. 
    Du ska dricka ca 2 liter vatten per dag för det sätter i i gång förbränning av vätska i kroppen  

• Tooie
    Näckrosbarnet skrev 2011-05-13 18:14:20 följande:
    om man gå ner mycket på kort tid oxå kommer det bara att slå tillbaka med det dubbla. Det jag menar är att gå man ner tex 5 kg på 1-2 veckor kommer du snart gå upp dem igen plus 5 kg till. Det är så kroppen funkar. 
    Alis volat propriis
    Det beror ju helt och hållet på vad du gör efter denna kur är färdig.. du kan ju inte gå tillbaka och äta som du gjorde innan givetvis.. men det måste väl varenda människa förstå? 
    Du måste göra en upptrappning och dessutom äta kokt mat för att vara snäll mot magen.... och ändra dina matvanor. Annars kommer du givetvis gå upp igen... även träning är viktig här. 
  • passionsblomman

Den här tråden är 2 år gammal snart och vare sig TS eller merparten av de som skrivit i den från början finns kvar som medlemmar (det ser man genom att de är svarta i namntexten)-ett tips för den som vill diskutera med aktiva medlemmar.

Viktnedgång brukar ju vara ett ständigt aktuellt ämne med många "trosinriktningar" så dra igång en ny vettja...

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Naturdiet- inte gått ner ett enda gram efter 3 dagar, varför?