Inlägg från: IdaPierre |Visa alla inlägg
  • IdaPierre

Exeprt angående löshår sökes :)

Jag ska köpa löshår som ja ska använda på den stora dagen. Nu undrar jag lite....
    Funderar på att använda clips. har haft löshår tidigare med tejp. Funkade sådär.
    Men vilket är bäst att använda. Clips lr tejp??
     Jag har ganska kort hår just nu. Har sidecut frisyr just nu och kommer även ha en sidecut på bröllopsdagen. Runt om är mitt hår ca 1 decimeter(förutom sidecuten som bara är några millimeter) och uppe på huvudet har jag kanske 1½-2 decimeter. Har tidigare haft "september frisyr" som ja nu håller på att spara ut förutom min sidecut.
    Ska ja köpa löshår som det redan sitter clips på lr ska ja köpa ett  trens lr vad det kallas som ja själv kan sy fast clips lr sätta fast tejp.... Vilket är lättast att fästa när man har ganska kort hår som jag har? Någon som är lite expert och kan svara på mina frågor ??? :)
    Hoppas någon förstår hur jag menar.
    Ja lägger in en bild...den är ganska dåligt tagen men någon kasnke ser hur min frisyr ser ut idag och kan ge lite tips :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-13 12:08
    De flesta paket som man kan köpa är på 100-120gram. Räcker det till en hel förlängning lr ska man isf köpa två paket??
  • Svar på tråden Exeprt angående löshår sökes :)
  • IdaPierre

Ska köpa från ebay. Har en kompis som köpt från samma säljare som är jätte nöjd. Men ja vet ju inte om ja kan sätta clips i mitt hår...känns som att det är för kort för det...hmmm...

Tack för länken till yotube filmerna :) Nu vet ja iaf att det går att sätta fast man har sidecut...får se hur det blir med längden. Det är ju billigare att köpa clip :)

• IdaPierre
    marimekko86 skrev 2011-05-13 23:08:21 följande:
    Har du tidigare haft problem att att få tejp att fastna så ska du helt klart välja clips. Är man noggrann med att sätta in dem rätt och ordentligt så sitter dem riktigt bra för en dag

Nu skulle ju jag inte rekomendera clips till någon om de tänkt använda dem ofta,för dem sliter enormt på ens egna hår,metall som "tuggar" av ens egna hår. Men för en dag, nångång ibland så kan man absolut ha clips.

Annars keratin,men de sitter ju i 3-4 månader och måste göras av frisör eller nån riktigt duktig om det ska bli snyggt,och det kostar ju därefter.

Köp äkta hår av bra kvalité. Gärna Remyhår. Håller en evighet om du sköter om det.!

Utbildad frisör btw
    Jag hade inte problem med tejpen. Håret satt fast jätte bra, Men ja tyckte mest det va i vägen..är inget av löshårsfan precis..även om ja tycker att det är snyggt på andra. Men på min stora dag vill ja ha långt hår så ja kan göra en fin frisyr. Därför tänkte ja att clips kanske är bättre då ja inte vill att håret ska sitta kvar några månader efter.
    Självklart kommer jag köpa äkta remy hår! Så lite kolla har ja iaf..hihi...men det är ju det där med clipsen..om det går att fästa dom i mitt korta hår så de inte syns och så de sitter kvar....vad tror du???? Du som är frisör har nog lite mer koll än mej..hihi00,,,,,,,
  • IdaPierre
    nikkihag skrev 2011-05-13 23:16:39 följande:
    Foxylocks är hur bra som helst, Remy human hair clip in och man kan  välja 120 eller 160 gr, i brittiska pund kostar 160 gr ca 760 svenska kr. +frakt. Rekommenderas starkt.
    Det där ska jag kolla upp :) Lät ju bra att man fick välja på mera hår...men hur långt är håret...ja vill ha runt 60 cm så man kan locka det och att det fortfarande är långt :)
  • IdaPierre
    nikkihag skrev 2011-05-14 11:25:28 följande:
    Har mätt och det var ca 55 cm, tycker det blir väldigt lagom långt för man sätter ju inte håret uppe på huvudet ju :)
    Det finns jättebra instruktionsfilmer med Foxylocksextensions på Youtube, före o efter! Kolla där så får du en lite hint om hur det blir :)
    Därifrån kommer jag nog köpa ist...kollade på youtube och det håret verkar ju helt kanon!!!!! Tack så jätte mycket för tipset :)
  • IdaPierre
    nikkihag skrev 2011-05-14 11:25:28 följande:
    Har mätt och det var ca 55 cm, tycker det blir väldigt lagom långt för man sätter ju inte håret uppe på huvudet ju :)
    Det finns jättebra instruktionsfilmer med Foxylocksextensions på Youtube, före o efter! Kolla där så får du en lite hint om hur det blir :)
    Förresten. ska man köpa det paketet med 160 gram?? lr är det till för väldigt tjockt hår?? Vilket hår köper du och har du tjockt hår??
  • IdaPierre

Puffar lite...undrar fortfarande om jag har för kort hår för att använda clips. Bak på huvudet har ja omkring 8 cm och på högra sidan ungefär 15-17 cm....någon som vet om det går att fästa löshår med clips på så kort hår lr kommer det se konstigt ut?? Gifter mej 10 september så lite till kommer det ju att växa men mitt hår växer inte supersnabbt.....

Svar på tråden Exeprt angående löshår sökes :)